User-driven in-store visuals : How to design user-driven in-store visuals for skincare products in Finland. Case: Lumene ldt.
Komppa, Pamela (2019)
Komppa, Pamela
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905129300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905129300
Tiivistelmä
In my thesis, I get acquainted with the user-driven design approach and how to utilize it in a store environment when creating shelf graphics and designing clear communication through visuals. I use empathy design method and tools to research and understand the user behavior and their specific needs in skin care shelf card visuals. I get to know the visual communication fundamentals in-store marketing and in the store environment while trying to discover new ways to improve and simplify the product navigation for the consumer.
The case brand Lumene is in a need of improvement with their visual navigation and communication, therefore, I am going to implement my finding when creating design proposals to function as an inspiration for the company. I wanted to take into consideration how to sustain their brand image, yet help them to create more useful content for their target consumer. I aim to respect the brands’ philosophy and to reveal the magical secret, an urban tale of the Nordic skin care atmosphere through visual design.
The final proposals will include a 3D shelf view of the shelf cards that I created for Lumene based on their existing assets that I used to my advantage. I present an alternative way to break the toneless and generic visual cycle in their shelf cards visuals to add more emotional value for the skin care shoppers. Tutustun opinnäytetyössäni, miten hyödyntää käyttäjälähtöistä lähestymistapaa myymäläympäristössä, kun suunnitellaan ihonhoitotuotteille hylly grafiikoita ja selkeämpää visuaalista kommunikaatiota. Käytän empaattisen muotoilun metodeja ja työkaluja tutkimukseni yhteydessä ja hyllykortti visuaaleja suunnitellessa, ymmärtääkseni kuluttajan käyttäytymistä sekä heidän ihonhoidon tarpeita. Käyn läpi visuaalisen kommunikaation toimintaperiaatteita myymälämarkkinoinnissa ja myymäläympäristössä, samalla tutkien uusia tapoja parantaa ja yksinkertaistaa tuotteiden välistä navigaatiota kuluttajalle.
Toteutan tutkimuksessani ilmenneitä löytöjä visuaalisiksi hyllykorttien parannusehdotuksiksi Lumene Oy:lle inspiraation lähteeksi, sillä koin työjaksoni aikana brändin olevan visuaalisen navigoinnin ja kommunikaation tarpeessa. Haluan huomioida miten ylläpitää brändin ilmettä, mutta silti avartaa yrityksen näkemystä, miten luoda hyödyllisempää sisältöä brändin kuluttajille. Tavoitteenani on kunnioittaa brändin filosofiaa ja paljastaa heidän taianomaiset, urbaanisen tarumaiset salaisuudet pohjoismaisen ihonhoidon tunnelmasta visuaalien avulla.
Lopulliset konsepti ehdotukset sisältävät 3D kuvat hyllykorteista, joihin hyödynsin Lumenen olemassa olevaa kuvallista materiaalia. Esittelen vaihtoehtoisen tavan irtaantua geneerisestä tavasta tuottaa visuaaleja hyllyihin tarjoamalla emotionaalista arvoa brändin ihonhoidon ostoksilla kävijöille.
The case brand Lumene is in a need of improvement with their visual navigation and communication, therefore, I am going to implement my finding when creating design proposals to function as an inspiration for the company. I wanted to take into consideration how to sustain their brand image, yet help them to create more useful content for their target consumer. I aim to respect the brands’ philosophy and to reveal the magical secret, an urban tale of the Nordic skin care atmosphere through visual design.
The final proposals will include a 3D shelf view of the shelf cards that I created for Lumene based on their existing assets that I used to my advantage. I present an alternative way to break the toneless and generic visual cycle in their shelf cards visuals to add more emotional value for the skin care shoppers.
Toteutan tutkimuksessani ilmenneitä löytöjä visuaalisiksi hyllykorttien parannusehdotuksiksi Lumene Oy:lle inspiraation lähteeksi, sillä koin työjaksoni aikana brändin olevan visuaalisen navigoinnin ja kommunikaation tarpeessa. Haluan huomioida miten ylläpitää brändin ilmettä, mutta silti avartaa yrityksen näkemystä, miten luoda hyödyllisempää sisältöä brändin kuluttajille. Tavoitteenani on kunnioittaa brändin filosofiaa ja paljastaa heidän taianomaiset, urbaanisen tarumaiset salaisuudet pohjoismaisen ihonhoidon tunnelmasta visuaalien avulla.
Lopulliset konsepti ehdotukset sisältävät 3D kuvat hyllykorteista, joihin hyödynsin Lumenen olemassa olevaa kuvallista materiaalia. Esittelen vaihtoehtoisen tavan irtaantua geneerisestä tavasta tuottaa visuaaleja hyllyihin tarjoamalla emotionaalista arvoa brändin ihonhoidon ostoksilla kävijöille.