Development of an E-commerce site for UBM FLOWBOARDS
Sabel, Patrik (2019)
Sabel, Patrik
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905119261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905119261
Tiivistelmä
The objective of this thesis was to create the frame for an E-commerce site for UBM FLOWBOARDS, a Korea-based company. The main function for the site is to provide the company with a channel for marketing and selling their products. The site is required to be bilingual, with content in both English and Korean. The products are mainly flowboards with artistic graphics. The company does not have an existing site.
An action research method was used for this thesis. The thesis is a combination of practical work and theory. The theoretical part of the thesis consists mainly of general information about essential concepts as part of setting up an E-commerce site. The practical part consists of choosing and setting up suitable software for the project and comparing different hosting services. The site was developed with the WordPress platform in an offline development environment, and can be uploaded online, once a hosting service and a domain name has been chosen and bought.
The scope for the thesis included creating the basic layout and functionality for the site, and providing the commissioner with instructions on how to add content. Creating the actual content was not part of the thesis. Conclusive search engine optimization is also out of scope.
The result of this project is a nearly completed E-commerce site that can be uploaded to a host server and be configured. There were some challenges with the communication during the development process due to language barrier and cultural differences. The goals for the site were loosely defined. The goals set for the thesis were still met eventually.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda verkkokaupan kehys korealaiselle UBM FLOWBOARDS -yritykselle. Sivuston päätehtävänä on tarjota yritykselle kanava tuotteiden markkinointiin ja myyntiin. Sivuston on oltava kaksikielinen ja sisällön tulee olla sekä englantiksi että koreaksi kirjoitettua. Tuotteet ovat pääasiassa design painettuja flowboard-lautoja. Yrityksellä ei ole verkkosivustoa aikaisemmasta.
Teoriaosuus koostuu pääasiassa yleisestä tiedosta olennaisista käsitteistä osana verkkokauppan perustamista. Käytännön osassa valittiin ja asennettiin hankeelle sopivat ohjelmistot sekä tarkasteltiin muutamia hosting-palveluvaihtoehtoja. Sivusto kehitettiin WordPress-alustalla offline-kehitysympäristössä. Sivusto voidaan siirtää verkkoon, kun hostingpalvelu ja verkkotunnus on valittu ja ostettu.
Opinnäytetyön laajuus sisälsi sivuston perusasettelun ja toiminnallisuuden luomisen sekä ohjeet sisällön lisäämiseen toimeksiantajalle. Varsinaisen sisällön luominen ja sivuston hakukoneoptimointi ei ollut osa opinnäytetyötä.
Tämän projektin tulos on lähes valmis verkkokauppasivusto, joka voidaan siirtää verkkopalvelimelle ja konfiguroida. Kehitysprosessin aikana ilmeni jonkin verran haasteita kommunikaatiossa toimeksiantajan kanssa johtuen kielimuurista ja kulttuurieroista. Sivuston tavoitteet oli löyhästi määritelty, mutta opinnäyteyölle asetetut tavoitteet saavutettiin kuitenkin lopulta.
An action research method was used for this thesis. The thesis is a combination of practical work and theory. The theoretical part of the thesis consists mainly of general information about essential concepts as part of setting up an E-commerce site. The practical part consists of choosing and setting up suitable software for the project and comparing different hosting services. The site was developed with the WordPress platform in an offline development environment, and can be uploaded online, once a hosting service and a domain name has been chosen and bought.
The scope for the thesis included creating the basic layout and functionality for the site, and providing the commissioner with instructions on how to add content. Creating the actual content was not part of the thesis. Conclusive search engine optimization is also out of scope.
The result of this project is a nearly completed E-commerce site that can be uploaded to a host server and be configured. There were some challenges with the communication during the development process due to language barrier and cultural differences. The goals for the site were loosely defined. The goals set for the thesis were still met eventually.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda verkkokaupan kehys korealaiselle UBM FLOWBOARDS -yritykselle. Sivuston päätehtävänä on tarjota yritykselle kanava tuotteiden markkinointiin ja myyntiin. Sivuston on oltava kaksikielinen ja sisällön tulee olla sekä englantiksi että koreaksi kirjoitettua. Tuotteet ovat pääasiassa design painettuja flowboard-lautoja. Yrityksellä ei ole verkkosivustoa aikaisemmasta.
Teoriaosuus koostuu pääasiassa yleisestä tiedosta olennaisista käsitteistä osana verkkokauppan perustamista. Käytännön osassa valittiin ja asennettiin hankeelle sopivat ohjelmistot sekä tarkasteltiin muutamia hosting-palveluvaihtoehtoja. Sivusto kehitettiin WordPress-alustalla offline-kehitysympäristössä. Sivusto voidaan siirtää verkkoon, kun hostingpalvelu ja verkkotunnus on valittu ja ostettu.
Opinnäytetyön laajuus sisälsi sivuston perusasettelun ja toiminnallisuuden luomisen sekä ohjeet sisällön lisäämiseen toimeksiantajalle. Varsinaisen sisällön luominen ja sivuston hakukoneoptimointi ei ollut osa opinnäytetyötä.
Tämän projektin tulos on lähes valmis verkkokauppasivusto, joka voidaan siirtää verkkopalvelimelle ja konfiguroida. Kehitysprosessin aikana ilmeni jonkin verran haasteita kommunikaatiossa toimeksiantajan kanssa johtuen kielimuurista ja kulttuurieroista. Sivuston tavoitteet oli löyhästi määritelty, mutta opinnäyteyölle asetetut tavoitteet saavutettiin kuitenkin lopulta.