Process management in internal marketing. Case: ABB Oy Motors
Suominen, Sanni (2010)
Suominen, Sanni
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911810
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911810
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee prosessin sekä projektin hallintaa kansainvälisessä markkinointikampanjassa. Aihetta on tärkeä tutkia, sillä sisäinen markkinointi perustuu useisiin eri tekijöihin, joita on kokonaisvaltaisesti hallittava hyvien tulosten saavuttamiseksi. Nopeasti muuttuvassa työympäristössä on helppo unohtaa, miten hallita ja miten hallita onnistuneesti. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on oppia saaduista palautteista, sekä oppia parantamaan projektin hallintaa. Teoreettinen osuus tarjoaa ohjeita ja tulkintoja siitä, miten projektin hallinta voidaan onnistuneesti toteuttaa sisäisesti organisaatiossa. ABB Oy Motorsin markkinointikampanjaa tutkittiin empiirisessä osiossa. Laadullinen ja määrällinen tutkimus tehtiin sisäisen myynnin henkilöstön keskuudessa. Tutkimuksen kysymykset liittyivät sisäiseen roadshow-markkinointitapahtumaan. Tuloksista ilmeni, että resurssien riittämättömyyden vuoksi, projektin johtaminen ei ole niin hyvä kuin se ideaalisesti voisi olla. Ehdotukset toimintasuunnitelmalle ja jatkotutkimukselle sisältyvät empiiriseen osioon.