Hakuvideo tv-ohjelmaan
Brotkin, Ellinoora (2019)
Brotkin, Ellinoora
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132865
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903132865
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on hakuvideon tekeminen tv-ohjelmaan, sosiaalisen median hyödyntäminen ja käyttö hakuvideon markkinoinnissa sekä oman henkilöbrändin vahvistaminen hakuvideon avulla.
Työ on toiminnallinen, ja sen tavoitteena on rakentaa omaa henkilöbrändiä sekä suunnitella ja toteuttaa maksimissaan yhden minuutin pituinen hakuvideo. Hakuvideolla haen Cloetta Suomi Oy:n järjestämään Tupla Hungry for Adventure -seikkailuohjelmaan, joka nähdään syksyllä 2018 Subtv:llä, leffateattereiden mainoksissa sekä Tupla-patukan Youtube-kanavalla.
Ohjelmaan valitaan mukaan 20 hakijaa eniten tykkäyksiä saaneiden hakuvideoiden joukosta. Hakuvideon julkaisemisen jälkeen lopullinen tavoite on saada mahdollisimman paljon tykkäyksiä videolle sosiaalisen median kautta ja tulla siten valituksi ohjelmaan. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelen onnistuneen henkilöbrändin rakentamista sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram ja Youtube), videomarkkinointistrategian hyödyntämistä videota tehdessä ja sosiaalista myyntiä.
Työ on toiminnallinen, ja sen tavoitteena on rakentaa omaa henkilöbrändiä sekä suunnitella ja toteuttaa maksimissaan yhden minuutin pituinen hakuvideo. Hakuvideolla haen Cloetta Suomi Oy:n järjestämään Tupla Hungry for Adventure -seikkailuohjelmaan, joka nähdään syksyllä 2018 Subtv:llä, leffateattereiden mainoksissa sekä Tupla-patukan Youtube-kanavalla.
Ohjelmaan valitaan mukaan 20 hakijaa eniten tykkäyksiä saaneiden hakuvideoiden joukosta. Hakuvideon julkaisemisen jälkeen lopullinen tavoite on saada mahdollisimman paljon tykkäyksiä videolle sosiaalisen median kautta ja tulla siten valituksi ohjelmaan. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelen onnistuneen henkilöbrändin rakentamista sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram ja Youtube), videomarkkinointistrategian hyödyntämistä videota tehdessä ja sosiaalista myyntiä.