- Selaus julkaisuajan mukaan Julkaisut
Viitteet 21-40 / 335
-
Tulkkien ammattitaidon kehittäminen Viittomakielialan osuuskunta Viassa
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 3, 2011. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2011)Artikkelissa kuvataan Viittomakielialan Osuuskunta Vian (Via) vuonna 2007 aloittamaa tulkkien taitotasojen arviointiin tähtäävää kehitystyötä. Artikkelissa kuvataan työn neljää vaihetta. Alkuvaiheessa koottiin työväline ... -
Askeleita yhdessä tekemiseen : Vyöhyke - nuorisoalan osaamisyhteistyön tuloksia
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja B. Projektiraportit ja selvitykset 20, 2011 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2011) -
Tapahtumatuotannon palapeli : näkökulmia merkityksiin, muutoksiin ja kehittämiseen
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 4, 2011 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2011) -
Virittävää verkostumista Preventiimissä : 10 vuotta ehkäisevän päihdetyön kehittämistä nuorisoalalla
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 6, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
Vain yhdelle? : Tukimateriaali päihdekeskusteluun nuorten aikuisten kanssa
Humanistinen Ammattikorkeakoulu. Sarja F. Katsauksia ja aineistoja 5, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
"Lupa tulkata" - tulkkien auktorisoinnista ja rekisteröinnistä
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 8, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Artikkelissa pohditaan viittomakielentulkkien rekisterijärjestelmän uudistamista. Kirjoittaja esittää, että nykyinen järjestelmä korvattaisiin viranomaisen ylläpitämällä rekisterillä. Uuden mallin kehittämisessä keskeinen ... -
Sisäkorvaistutteen saaneiden kuurojen lasten ja nuorten kielivalinnoista ja tulkkauspalvelujen tarpeesta
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 7, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Sisäkorvaistutteen mukanaan tuoma radikaali muutos kuurojen lasten kielellisessä toiminnassa vaikuttaa jo nyt kuulovammaisille lapsille ja nuorille suunnattuihin koulurakenteisiin. Sisäkorvaistutteen aiheuttamat muutokset ... -
Kuvittele – käytä mielikuvaa
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 4, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Artikkelissa pohditaan kuvittelukyvyn merkitystä tulkkauksessa. Kirjoittaja kuvaa viitottujen kielten visuaalisuutta ja siihen liittyviä kieliopillisia elementtejä. Kirjoittajan mukaan ns. kokijanäkökulman tuottaminen ... -
Kulttuuria vapaaehtoistyönä!
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
Tilaa verkostoille! : luovan talouden verkostojen määritelmiä, toimijoita ja solmukohtia
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja B. Projektiraportit ja selvitykset 22, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
MoSpa : nuorisotyön monialaisuutta kehittämässä
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja C. Oppimateriaaleja C 31, 2012. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
Matkailupalveluita muotoilemassa : verkostomainen palvelutuotanto elämystuotteiden murroksessa
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja F. Katsauksia ja aineistoja 11 ja 12, 2011. (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
Yhteisöpedagogiikan uudet avaukset
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja C. Oppimateriaaleja 29, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
Language choices and the need for interpreting services for deaf children and young people with cochlear implants
HUMAK University of Applied Sciences, Series F, HUMAK publications 13, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Cochlear implants have brought about radical changes in the linguistic behaviour of deaf children and these changes are already affecting the structures of education for hearing impaired children and young people. Changes ... -
Using Social Media in Youth Work Communications
HUMAK University of Applied Sciences, Series E, HUMAK publications 6, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012) -
“Licence to interpret” : on the Authorization and Registration of Interpreters
HUMAK University of Applied Sciences, Series F, HUMAK publications 9, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)This article discusses a reform of the register of sign language interpreters in Finland. The author argues for the need to replace the current system with a register maintained by the authorities. The development of the ... -
Interpreter Training in Finland
HUMAK University of Applied Sciences, Series F, HUMAK publications 10, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)This article describes the status of interpreter training and qualifications in Finland. Interpreter training is provided at universities, universities of applied sciences, folk high schools and adult education centres, ... -
Youth Work in Finland
HUMAK University of Applied Sciences, Series E, HUMAK publications 4, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)The article examines Finnish youth work and its objectives and development through legislation. In current legislation, youth work is assigned the task of promoting young people’s active citizenship and participation. Other ... -
Visible to Oneself and Others - a Youth Work Perspective to Art and Cultural Education
HUMAK University of Applied Sciences, Series E, HUMAK publications 5, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)The history of cultural youth work in Finland goes back to at least the 1920s, when the first cultural competitions for young people were arranged. Municipal youth work became organized after the Second World War. Today, ... -
Definition and Theory of Web-based Youth Work
HUMAK University of Applied Sciences, Series E, HUMAK publications 7, 2012 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)