- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut
Viitteet 239-258 / 790
-
Gamification in virtual events
eSignals PRO : 21.06.2023 (Haaga-Helia University of Applied Sciences, 2023)Gamification is a fascinating concept that has been gaining momentum in recent years. The idea is simple: by applying game elements in non-game contexts, we can create meaningful and enjoyable experiences that foster ... -
Gamified wearables, their uses, and challenges in human well-being
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)Gamification is utilised to encourage behavioural change and advance desired attitudes in well-being. Well-being can be enhanced through the alteration of individual behaviours and social aspects. Wearables used for ... -
Gender Differences in Perceptions of Conventional Video, Virtual Reality and Augmented Reality
(Kassel University Press, 2019)The user’s emotional involvement plays an important role in adopting new technologies. The level of engagement with and adoption of new digital applications depends on various personal, contextual, and emotional factors. ... -
The Geography of Sport in Finland
(Athens Institute for Education and Research, 2017)The main purpose of this study is to answer: Why do teams survive in some locations? How many top teams can a particular town can sustain? How differentiated are these towns in terms of different sports?. The purpose is ... -
Ghost Production: Applying the Servuction Model to Establish a Typology and Propose a Research Agenda for On-Demand Restaurant Food Delivery
(Emerald Publishing, 2022)The rapid growth in volume and value of on-demand restaurant food delivery, accelerated by the COVID-19 pandemic, is causing a paradigm shift in the food service sector. However, there is a lack of hospitality management ... -
Global Market Entry for Finnish SME eCommerce Companies
(Talent First Network, 2021)The aim of this paper is to contribute to knowledge about the expansion of eCommerce (eCom) operations by small and medium-sized enterprises (SMEs) to global markets. We investigate the literature on eCom and reflect on ... -
GN-pakin anatomia
(Mediatalo Keskisuomalainen, 2020)Kuka muistaa aloittaneensa uransa ”nissenä” hinkkaamassa yön pikkutunteina pohjaanpalaneita GN-vuokia? Ja juuri kun luuli saaneensa paikat puhtaaksi, yhtä hikinen ja väsynyt kokki raahaa vielä jostain piinttyneen ”genarin” ... -
Going to the opera online: Older adults’ ideas for a positive user experience
Esignals research : 15.12.20222 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)COVID-19 has prompted cultural organisations to leverage digitalisation in order to find new ways of bringing cultural experiences to users. However, there is limited understanding on the specific needs of older adults, a ... -
Guest editorial: Meanings, contexts and future of ageing studies: intersections of age and ageing with organizations
(Emerald Group, 2022)The intersection of age and ageing with organizations has not been extensively addressed in academic literature. There are studies published on age/ageing and motivation to continue working (e.g. Kooij et al., 2008), ... -
HAAGA-HELIA Metropolibrändi II - näkökulmia aluebrändin kehittämiseen Helsingin metropolialueella
HAAGA-HELIAn julkaisut. Kehittämisraportit ja tutkimukset 2014 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014) -
Haaga-Helia digitalisoi opinnäytetyöprosessin – ohjaajat ja opiskelijat rakentamassa Wihiä
(AMKIT-konsortio, 2021)Opinnäytetyöprosessi sitoo suuren määrän ohjaajia, koordinaattoreita sekä toimistohenkilökuntaa, ja opiskelijoiden edistymisestä prosessissa ovat kiinnostuneita myös koulutusohjelmajohtajat ja opiskelijoiden omat opintojen ... -
Haaga-Helia: new opportunities for flexible study
(Facultas Verlags- und Buchhandels AG, 2020)Higher education institutions currently face an increasing number of challenges, and expectations of flexibility are one of the most up-to-date among these. However, the concept of flexibility needs to be defined in function ... -
Haaga-Helian tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet tuottavat vaikuttavia ratkaisuja – näkymiä vuoden 2021 tuloksiin
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)Haaga-Heliassa toteutetaan vuosittain kymmeniä vaikuttavia tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeita. Hankkeet tuottavat yhteiskunnan hyödynnettäväksi uusia ratkaisuja Haaga-Helian strategisilla neljällä tutkimusalueilla, ... -
Haaga-Helian tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeet tuottavat vaikuttavia ratkaisuja – näkymiä vuoden 2022 tuloksiin
eSignals PRO : 26.06.2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)Korkeakoulujen yhteiskunnallinen vaikuttavuus syntyy osaamisesta ja tiedosta, jota muodostuu oppimisen, tutkimisen, kehittämisen ja innovoinnin tuloksena. Koulutus ja sen hankkimisen myötä kehittyvä uuden oppimisen kyky ... -
Haaga-Heliassa julkaistaan enemmän, avoimempaa ja kansainvälisempää tutkimusta
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)Julkaisujen metatietojen perusteella Haaga-Helian julkaisutoiminta vaikuttaa entistä kansainvälisemmältä, laadukkaammalta ja avoimemmalta, todennäköisesti siis myös vaikuttavammalta, kirjoittaaa Antti Nyqvist. -
Haluni halua halua: Sensobiografinen tarkastelu moniaistisesta hybridikuluttajuudestani ja hotelli- ja ravintolakäyttäytymisestäni
Synteesi : 1-3 (Jyväskylän yliopisto, taidekasvatuksen laitos, 2023) -
Hankekirjoittaminen : Välineitä hanketoimintaan ja opinnäytetyöhön
HAAGA-HELIAn julkaisusarja. Tutkimuksia 1/2010 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010) -
Hanketyöpaja opettajankoulutuksen, ammattikorkeakoulun ja työelämän yhteistyön rakentajana
HAAGA-HELIAn julkaisusarja. Tutkimuksia 3/2007 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2007) -
Hankkeilla tietoa, koulusta ja apua MaRaMa-alan houkuttelevuuden edistämiseen
Ikkunapaikka : 2-3/2023 (Travision Oy, 2023)Majoitus-, ravintola- ja matkailualan (MaRaMa) houkuttelevuus ja työvoiman heikko pysyvyys alalla on ollut koronan jälkeisen ajan toistuva puheenaihe. Aihe puhututti tammikuun matkamessuilla Matkatietoseminaarissa ja ... -
Harnessing AI to boost metacognitive learning in education
eSignals PRO : 25.08.2023 (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)Metacognition, a term first introduced by Flavell (Flavell 1976), refers to the self-awareness of one’s thinking and learning patterns. Think of it as learning how to learn. It is not just about acquiring information but ...