Integrating project management into go-to market strategy development
Hokkanen, Susanna (2019)
Hokkanen, Susanna
Turun ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902212627
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902212627
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii suomalainen teknologia-alan startup yritys Company X. Opinnäytetyön tavoitteena on integroida projektinhallinta osaksi markkinointistrategian kehitystä siten tuoden muutoin vähemmän strukturoidulle toimialalle projektinhallinnan suunnittelu- ja kontrollimetodeja. Tavoitteena oli myös luoda replikoitava prosessi työkaluineen ja tietoineen, jota yritys voi myöhemmin hyödyntää toimissaan.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena, jossa empiiristä aineistoa kerätiin haastattelujen, havaintojen ja dokumentaation avulla induktiivista logiikkaa käyttäen. Kirjallisuudesta haettiin taustatietoa projektinhallintamenetelmien ja -työkalujen hyödyntämismahdollisuuksista. Kerättyä aineistoa käytettiin yrityksen nykytilan toteamiseksi. Havaintojen perusteella yritykselle luotiin kehitysehdotuksia toiminnan edistämiseksi yleensä ja erityisesti go-to market strategian luomiseen liittyen.
Kehitysehdotuksien toimivuus go-to market strategian kehittämisen osalta testattiin luomalla go-to market strategia ja yritykselle spesifinen työkalusetti tulevaisuuden projektityötä varten. Projektihallinnan toimivuutta analysoitiin tämän kokemuksen perusteella.
Go-to market strategian implementointi ei ollut osa tutkimusta.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena, jossa empiiristä aineistoa kerätiin haastattelujen, havaintojen ja dokumentaation avulla induktiivista logiikkaa käyttäen. Kirjallisuudesta haettiin taustatietoa projektinhallintamenetelmien ja -työkalujen hyödyntämismahdollisuuksista. Kerättyä aineistoa käytettiin yrityksen nykytilan toteamiseksi. Havaintojen perusteella yritykselle luotiin kehitysehdotuksia toiminnan edistämiseksi yleensä ja erityisesti go-to market strategian luomiseen liittyen.
Kehitysehdotuksien toimivuus go-to market strategian kehittämisen osalta testattiin luomalla go-to market strategia ja yritykselle spesifinen työkalusetti tulevaisuuden projektityötä varten. Projektihallinnan toimivuutta analysoitiin tämän kokemuksen perusteella.
Go-to market strategian implementointi ei ollut osa tutkimusta.