Asiakastyytyväisyys Hämeenkyrön Agrimarketissa : maatalous asiakkaat
Luoto, Jussi (2010)
Luoto, Jussi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060311433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Jaakko Jytilä. Työn kohteena oli hänen johtamanansa oleva Hämeenkyrö Agrimarket. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Hämeenkyrön Agrimarketin asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimus tehtiin asiakaskyselynä, joka suunnattiin lähinnä suurimmille asiakkaille eli niille jotka ovat asioineet Hämeenkyrön Agrimarketissa yli 1000 eurolla vuoden aikana. Kysymykset lähetettiin 2008 vuoden lopulla ja vastauksia saatiin 2009 vuoden alussa palautuspäivään mennessä 22 kappaletta. Palautuneiden vastaus-ten lukumäärä ei ollut kovin suuri ja siihen saattoi vaikuttaa kyselyn ajankohta. Vuodenvaihteessa maatalousyrittäjillä oli vuodenlopun tilinpäätösostoksia ja paljon verotusta koskevia asioita.
Suurin osa vastaajista oli sitä mieltä, että asiat eivät ole juurikaan muuttuneet vaan pysyneet samoina, mutta muutaman asiakkaan mielestä asiat olivat parantuneet.
Maatalousmyyjien, myymälämyyjien ja varaston palvelut ovat pysyneet samalla tasolla, verrattuna aikaisempaa, mutta muutaman mielestä palvelun laatu oli parantunut.
Tutkimus tehtiin asiakaskyselynä, joka suunnattiin lähinnä suurimmille asiakkaille eli niille jotka ovat asioineet Hämeenkyrön Agrimarketissa yli 1000 eurolla vuoden aikana. Kysymykset lähetettiin 2008 vuoden lopulla ja vastauksia saatiin 2009 vuoden alussa palautuspäivään mennessä 22 kappaletta. Palautuneiden vastaus-ten lukumäärä ei ollut kovin suuri ja siihen saattoi vaikuttaa kyselyn ajankohta. Vuodenvaihteessa maatalousyrittäjillä oli vuodenlopun tilinpäätösostoksia ja paljon verotusta koskevia asioita.
Suurin osa vastaajista oli sitä mieltä, että asiat eivät ole juurikaan muuttuneet vaan pysyneet samoina, mutta muutaman asiakkaan mielestä asiat olivat parantuneet.
Maatalousmyyjien, myymälämyyjien ja varaston palvelut ovat pysyneet samalla tasolla, verrattuna aikaisempaa, mutta muutaman mielestä palvelun laatu oli parantunut.