Inbound-markkinoinnin opas
Jääskeläinen, Pia (2018)
Jääskeläinen, Pia
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-139-2
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-139-2
Tiivistelmä
Inbound-markkinoinnissa pyritään vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja tuomaan lisäarvoa heille tarjoamalla hyödyllistä sisältöä. Asiakas siis hakeutuu itse vuorovaikutukseen markkinoijan kanssa kirjoittamalla hakusanan tai kysymyksen hakukoneeseen. Tuotetta tai palvelua myyvä yritys tarjoaa asiakkaalle markkinointisisältöä, jonka asiakas kokee hyödylliseksi. Antamalla suostumuksensa asiakas ilmaisee haluavansa vastaanottaa yrityksen markkinointiviestejä. Sisällöillä on inbound-markkinoinnissa suuri merkitys, joten inbound-markkinointia voitaisiinkin kutsua suomenkielisellä termillä suostumusmarkkinointi tai auttamismarkkinointi.
Tämän inbound-markkinointioppaan avulla tutustut inbound-markkinointimalliin ja sen eri vaiheisiin ja ymmärrät, mistä inbound-markkinoinnissa on kyse ja minkälaisia toimenpiteitä se vaatii markkinoijalta. Opas on kirjoitettu hyvin käytännönläheiseksi ja helppolukuiseksi.
Oppaassa käsitellään seuraavia asioita:
• inbound-markkinointi ja sen vaiheet
• sisältöstrategia ja tavoitteet
• ostajapersoonat
• sisällöntuotanto
• mittaaminen ja analysointi
Tämän inbound-markkinointioppaan avulla tutustut inbound-markkinointimalliin ja sen eri vaiheisiin ja ymmärrät, mistä inbound-markkinoinnissa on kyse ja minkälaisia toimenpiteitä se vaatii markkinoijalta. Opas on kirjoitettu hyvin käytännönläheiseksi ja helppolukuiseksi.
Oppaassa käsitellään seuraavia asioita:
• inbound-markkinointi ja sen vaiheet
• sisältöstrategia ja tavoitteet
• ostajapersoonat
• sisällöntuotanto
• mittaaminen ja analysointi