Verkkomarkkinoinnin kehittämissuunnitelma Kestikievari Herranniemelle
Kataja, Jenna; Jumppanen, Kati (2018)
Kataja, Jenna
Jumppanen, Kati
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822260
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822260
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin verkkomarkkinoinnin kehittämissuunnitelma pienyritykselle. Toimeksiantajana toimi matkailuyritys Kestikievari Herranniemi.
Kehittämissuunnitelma kannustaa yrittäjiä hyödyntämään erilaisia sosiaalisen median kanavia yrityksen markkinoinnissa ja helpottaa yrittäjien arkea valmiiksi luodulla sisällön tuottamisen taulukolla. Työ oli tarpeellinen ja samalla myös ajankohtainen digitalisoitumisen edetessä vauhdilla. Kehittämissuunnitelmassa otettiin huomioon toimeksiantajan toiveet.
Opinnäytetyö analysoi Pielisen alueen matkailua ja Kestikievari Herranniemen asiakkaita. Näiden analyysien tuloksia hyödyntäen työssä esiteltiin, millaista markkinointisisältöä tulisi julkaista ja missä kanavissa oikeaan aikaan. Tätä varten tekstiosion lisäksi luotiin sisältötaulukko ja lyhyt tiivistelmä sen käytöstä helpottamaan verkkomarkkinoinnissa ja sen toimenpiteissä.
Verkkomarkkinoinnin kehittämissuunnitelman toteuttaminen jää toimeksiantajan vastuulle. Jatkossa yritys voi hyödyntää suunnitelmaa valmiina pohjana ja mahdollisesti päivittää sitä ajan myötä.
Kehittämissuunnitelma kannustaa yrittäjiä hyödyntämään erilaisia sosiaalisen median kanavia yrityksen markkinoinnissa ja helpottaa yrittäjien arkea valmiiksi luodulla sisällön tuottamisen taulukolla. Työ oli tarpeellinen ja samalla myös ajankohtainen digitalisoitumisen edetessä vauhdilla. Kehittämissuunnitelmassa otettiin huomioon toimeksiantajan toiveet.
Opinnäytetyö analysoi Pielisen alueen matkailua ja Kestikievari Herranniemen asiakkaita. Näiden analyysien tuloksia hyödyntäen työssä esiteltiin, millaista markkinointisisältöä tulisi julkaista ja missä kanavissa oikeaan aikaan. Tätä varten tekstiosion lisäksi luotiin sisältötaulukko ja lyhyt tiivistelmä sen käytöstä helpottamaan verkkomarkkinoinnissa ja sen toimenpiteissä.
Verkkomarkkinoinnin kehittämissuunnitelman toteuttaminen jää toimeksiantajan vastuulle. Jatkossa yritys voi hyödyntää suunnitelmaa valmiina pohjana ja mahdollisesti päivittää sitä ajan myötä.