Market Entry Strategy to the United Arab Emirates
Hellgren, Niko (2018)
Hellgren, Niko
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718430
Tiivistelmä
Tämä tutkielma on katsaus Yhdistyneisiin Arabiemiirikuntiin ja kyseisen maan tarjoamiin bisnes mahdollisuuksiin. Tutkielman antaa suomalaisperäiselle Restin nimiselle yritykselle oppaan Arabiemiirikuntiin ja siellä vallitsevaan liiketalous kulttuuriin. Lisenssi ja lakiasiat, jotka vaikuttavat kaupantekoon Arabiemiirinkuntien sisällä on myös tuotu esille. Tutkielma selvittää läpi, miten Arabiemiirikunnissa vallitseva tapa toimi eroaa Suomalisesta kulttuurista liiketalous tasolla. Restinin tarkoitus on tulevaisuudessa laajentaa markkina-aluettaan Arabiemiirikuntiin ja tämä tutkielma tarjoaa siihen erinomaiset työkalut. Opas käsittelee useita yritykselle suotuisia markkinastrategioita ja ilmaisee niiden vahvuudet sekä heikkoudet. pääsääntöisesti strategia käsittelee maata kokonaisuudessaan, mutta pääkeskittymä on asetettu Dubaihin. Dubai on Arabiemiirikuntien suurin bisneskeskittymä ja on maan kaupungeista kaikkien kansainvälisin. Löytöjen pohjalta on koottu suotuisa strategia, joka kertoo, mikä Restinin tapauksessa on paras tapa lähestyä uusia kansainvälisiämarkkinoita Suomalaisesta näkökulmasta. Useampia vaihtoehtoja on käyty läpi ja syyt, mitkä tekevät toisista vaihtoehdoista epäsuotuisia esitetään, valitun strategian ohella. Suosituksissa on myös kerätty osio Arabiemiirikunnissa toimivista tahoista, jotka ovat mahdollisia bisneskumppaneita Restinille tulevaisuudessa. Tutkimuksessa on hyödynnetty mahdollisimman ajankohtaista tietoa ja statistiikkaa Emiirikunnista. Lähteinä on käytetty pääsääntöisesti painettu, sekä lukuisia luotettavia internet lähteitä. Arabiemiirikuntia koskeva tilastotieto vastaa vuoden 2018 lukuja.