Ympäristötekniikan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon järjestäminen ja pedagogiset ratkaisut
Räsänen, Teemu; Pajula, Pasi (2018)
Räsänen, Teemu
Pajula, Pasi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018081614528
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018081614528
Tiivistelmä
Ympäristötekniikan YAMK koulutus on aloitettu ensimmäisen
kerran keväällä 2016. Koulutus perustuu osallistavaan pedagogiikkaan, jossa opintojen aikaisen työskentelyn opinnollistamisella on suuri rooli. Tämä raportti on tehty taustoittamaan Savonia-ammattikorkeakoulun ympäristötekniikan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon järjestämistä ja siinä käytettäviä pedagogisia menetelmiä. Raporttia voidaan käyttää opettajan ja koulutusorganisaation työkaluna ympäristötekniikan ylemmän ammattikorkeakoulututkinto-ohjelman järjestämisessä. Sen avulla voidaan myös rakentaa yhteisiä käytäntöjä, jotka parantavat koulutuksen laatua ja tehostavat siihen varattujen resurssien käyttöä.
kerran keväällä 2016. Koulutus perustuu osallistavaan pedagogiikkaan, jossa opintojen aikaisen työskentelyn opinnollistamisella on suuri rooli. Tämä raportti on tehty taustoittamaan Savonia-ammattikorkeakoulun ympäristötekniikan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon järjestämistä ja siinä käytettäviä pedagogisia menetelmiä. Raporttia voidaan käyttää opettajan ja koulutusorganisaation työkaluna ympäristötekniikan ylemmän ammattikorkeakoulututkinto-ohjelman järjestämisessä. Sen avulla voidaan myös rakentaa yhteisiä käytäntöjä, jotka parantavat koulutuksen laatua ja tehostavat siihen varattujen resurssien käyttöä.