Terveyden edistäminen hyvinvointiteknologian avulla : case elektroninen lihasstimulaattori
Isokivijärvi, Kari (2018)
Isokivijärvi, Kari
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313708
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313708
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä toimeksiantajalle Summit Venturesille, toiminnallisen harjoittelun valmennuskeskukselle. Työn tavoitteena oli tutkia tapausluontoisesti, miten hyvinvointiteknologian avulla voidaan edistää terveyttä käyttäen sosiaalista mediaa hyödyksi. Työ suoritettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa annettujen vaatimusten mukaisesti.
Työssä suunniteltiin ja toteutettiin kuukauden mittainen markkinointijakso, jossa hyvinvointiteknologiatuotteena käytettiin lihasstimulaattoria. Markkinoinnissa hyödynnettiin samaa materiaalia koko jakson ajan mutta teemat vaihtuivat viikoittain. Teemojen tavoitettavuuden perusteella arvioitiin mikä teema on kiinnostavin.
Viimeisin teema, joka käsitteli kivun lievitystä, tavoitti selkeästi eniten ihmisiä. Tulosten perusteella luotiin ohjeistus hyvinvointiteknologian markkinoinnin tueksi jälleenmyynnin kasvattamiseksi ja tätä kautta terveyden edistämisen tehostamiseksi tulevaisuudessa.
Työ toteutettiin määrällisen tutkimuksen keinoin. Aineisto kerättiin Facebook-julkaisutyökalua hyödyntäen. Toimeksiantaja oli tyytyväinen työn tuloksiin ja otti työn tulokset käyttöön.
Työssä suunniteltiin ja toteutettiin kuukauden mittainen markkinointijakso, jossa hyvinvointiteknologiatuotteena käytettiin lihasstimulaattoria. Markkinoinnissa hyödynnettiin samaa materiaalia koko jakson ajan mutta teemat vaihtuivat viikoittain. Teemojen tavoitettavuuden perusteella arvioitiin mikä teema on kiinnostavin.
Viimeisin teema, joka käsitteli kivun lievitystä, tavoitti selkeästi eniten ihmisiä. Tulosten perusteella luotiin ohjeistus hyvinvointiteknologian markkinoinnin tueksi jälleenmyynnin kasvattamiseksi ja tätä kautta terveyden edistämisen tehostamiseksi tulevaisuudessa.
Työ toteutettiin määrällisen tutkimuksen keinoin. Aineisto kerättiin Facebook-julkaisutyökalua hyödyntäen. Toimeksiantaja oli tyytyväinen työn tuloksiin ja otti työn tulokset käyttöön.