Tulkoon joulu -hyväntekeväisyyskonsertin järjestäminen ja markkinointiviestintä
Peltola, Amanda (2018)
Peltola, Amanda
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060312207
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060312207
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Tulkoon joulu -hyväntekeväisyyskonsertti sekä sen markkinointiviestintä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä tapahtuman suunnitteluun. Työssä painotetaan perehtymistä erityisesti musiikkitapahtuman suunnittelemiseen. Tapahtuman suunnitelmassa pohditaan aluksi sitä, miten järjestetään onnistunut tapahtuma. Tämän pohjalta lähdettiin miettimään konsertin taustoja, kohderyhmää sekä käytännön asioita.
Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Tulkoon joulu -konsertin luonteelle sopiva markkinointiviestintä. Kolmantena tavoitteena oli arvioida tapahtuman onnistumista. Konsertin onnistumisen arviointi toteutettiin opinnäytetyöntekijän itsearviointina. Mittarina arvioinnissa käytettiin tapahtumalle asetettuja tavoitteita.
Opinnäytetyön tekijä suunnitteli ja toteutti joulukonsertin itsenäisesti. Opinnäytetyön toimeksiantajan rooli tapahtumassa oli toimia taustatukena. Tulkoon joulu -konsertin tarkoituksena oli saada ihmisten kuuntelemaan tunnelmallista joulumusiikkia kokonaisvaltaisesti suunnitellussa konsertissa, jossa otetaan huomioon niin kuulo- kuin näköaistikin. Tarkoituksena oli tuottaa lämminhenkinen ja kotoisa tapahtuma, josta kuulijat saavat ison annoksen joulufiilistä. Tapahtuman tuotto lahjoitettiin paikallisesti hyväntekeväisyyteen. Tapahtuman tuotolla haluttiin kehittää ja edistää jalasjärvisten lasten ja nuorten kulttuurin ja musiikin opetusta.
Tulkoon joulu -konsertin markkinointiviestintä koettiin tapahtuman luonteelle sopivaksi. Markkinointiviestintä noudatti konsertin teemaa ja tiukkaa budjetointia joh-donmukaisesti. Konsertti toteutui laaditun suunnitelman mukaisesti ja sai paljon musiikin ystäviä liikkeelle. Konsertti oli kaikin puolin erittäin onnistunut tapahtuma, ja se keräsi kuulijoiltaan positiivista palautetta. Budjetin kannalta tärkein asia oli, että konsertti tuotti enemmän kuin menoja oli ja rahat saatiin siirtää eteenpäin hyvään tarkoitukseen.
Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Tulkoon joulu -konsertin luonteelle sopiva markkinointiviestintä. Kolmantena tavoitteena oli arvioida tapahtuman onnistumista. Konsertin onnistumisen arviointi toteutettiin opinnäytetyöntekijän itsearviointina. Mittarina arvioinnissa käytettiin tapahtumalle asetettuja tavoitteita.
Opinnäytetyön tekijä suunnitteli ja toteutti joulukonsertin itsenäisesti. Opinnäytetyön toimeksiantajan rooli tapahtumassa oli toimia taustatukena. Tulkoon joulu -konsertin tarkoituksena oli saada ihmisten kuuntelemaan tunnelmallista joulumusiikkia kokonaisvaltaisesti suunnitellussa konsertissa, jossa otetaan huomioon niin kuulo- kuin näköaistikin. Tarkoituksena oli tuottaa lämminhenkinen ja kotoisa tapahtuma, josta kuulijat saavat ison annoksen joulufiilistä. Tapahtuman tuotto lahjoitettiin paikallisesti hyväntekeväisyyteen. Tapahtuman tuotolla haluttiin kehittää ja edistää jalasjärvisten lasten ja nuorten kulttuurin ja musiikin opetusta.
Tulkoon joulu -konsertin markkinointiviestintä koettiin tapahtuman luonteelle sopivaksi. Markkinointiviestintä noudatti konsertin teemaa ja tiukkaa budjetointia joh-donmukaisesti. Konsertti toteutui laaditun suunnitelman mukaisesti ja sai paljon musiikin ystäviä liikkeelle. Konsertti oli kaikin puolin erittäin onnistunut tapahtuma, ja se keräsi kuulijoiltaan positiivista palautetta. Budjetin kannalta tärkein asia oli, että konsertti tuotti enemmän kuin menoja oli ja rahat saatiin siirtää eteenpäin hyvään tarkoitukseen.