Haglöfs-tutkimus : Mitä ihmiset kaipaavat ulkoiluvaatteiltaan
Lehto, Santtu (2018)
Lehto, Santtu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011094
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on laadittu toimeksiantona Haglöfsille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää suomalaisten tarpeet Gore-tex vaatteille ja minkälaisia tuotteita suomalaiset haluavat käyt-tää ja mitä he tulevat kaupoista ostamaan.
Tarkoituksena oli selvittää kyselylomakkeella suomalaisten mielipiteitä Haglöfsin tuotteissa olevista teknisistä ratkaisuista ja sitä mitkä ovat heidän mielestään mahdollisesti käytännöl-lisimpiä. Tutkimuksen pääongelmia oli pystyä muodostamaan kyselystä asiakaslähtöinen ja varmistamaan että vastaajat tietävät mihin ovat vastaamassa ja muodostavat rehellisiä vas-tauksia.
Tutkimus rajattiin Haglöfs Brand Outletin uutiskirjeen tilaajille ja tutkimus tehtiin kyselytutki-muksena ja se toteutettiin Webropol-kyselyllä tammikuussa 2013. Kysely lähetettiin 2400 uutiskirjeen tilaajalle ja vastauksia saatiin 798. Vastausprosentti oli 33,25%
Tarkoituksena oli selvittää kyselylomakkeella suomalaisten mielipiteitä Haglöfsin tuotteissa olevista teknisistä ratkaisuista ja sitä mitkä ovat heidän mielestään mahdollisesti käytännöl-lisimpiä. Tutkimuksen pääongelmia oli pystyä muodostamaan kyselystä asiakaslähtöinen ja varmistamaan että vastaajat tietävät mihin ovat vastaamassa ja muodostavat rehellisiä vas-tauksia.
Tutkimus rajattiin Haglöfs Brand Outletin uutiskirjeen tilaajille ja tutkimus tehtiin kyselytutki-muksena ja se toteutettiin Webropol-kyselyllä tammikuussa 2013. Kysely lähetettiin 2400 uutiskirjeen tilaajalle ja vastauksia saatiin 798. Vastausprosentti oli 33,25%