3D-hahmon mallinnus ja suunnittelu
Lehtonen, Tony (2018)
Lehtonen, Tony
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229505
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805229505
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee 3D-hahmon luomisen eri työvaiheita aina suunnittelusta renderöimiseen. Tavoitteena on kertoa 3D-hahmonmallinnuksen prosessista ja omista työtavoista aloittelevana 3D-mallintajana. Mallintamisen kohteeksi on valittu pelihahmo Daniel Fortesque, josta luodaan 3D-veistos.
Opinnäytetyössä kerrotaan hahmonsuunnittelusta, mallintamisesta, veistämisestä, teksturoinnista, riggauksesta ja renderöinnistä niin teoriassa kuin käytännössä.
Hahmo luotiin käyttämällä Autodeskin 3Ds Max ja Mudbox ohjelmia.
Opinnäytetyössä kerrotaan hahmonsuunnittelusta, mallintamisesta, veistämisestä, teksturoinnista, riggauksesta ja renderöinnistä niin teoriassa kuin käytännössä.
Hahmo luotiin käyttämällä Autodeskin 3Ds Max ja Mudbox ohjelmia.