Service Level Agreement : Case Study Arla Oy
Franzén, Christa (2018)
Franzén, Christa
Vaasan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097344
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe oli luoda Arla Oy:lle palvelutasosopimuspohja, jota he voisivat käyttää yrityksessään sisäisenä sopimuksena. Arla Oy tarvitsi palvelutasosopimuksen (SLA) meijerien väliselle tavaraliikkeelle. Tutkimusongelma oli selvittää mikä on SLA, mitä sen tulisi sisältää ja mitä kansainvälisiä kauppasopimuksia tulisi ottaa huomioon luodessa SLA:ta.
Teoriaosuudessa tutkin erilaisia kansainvälisiä sopimuksia. Ensimmäinen osa koski yleisesti kansainvälisiä sopimuksia ja mitkä ovat tyypilliset osa-alueet sopimukses-sa. Toinen osa käsitteli WTO itseään ja sen sopimuksia. Kolmannessa osassa käsittelin EU:a ja sen tärkeimpiä kauppasopimuksia joita sillä on tällä hetkellä eri osapuolien kanssa. Empiirinen osuus kuvaa miten pohja luotiin, ja kuinka pohja rakentuu ja mitä se sisältää. Viimeisessä kappaleessa tiivistin koko opinnäyteprosessin.
Teoriaosuudessa tutkin erilaisia kansainvälisiä sopimuksia. Ensimmäinen osa koski yleisesti kansainvälisiä sopimuksia ja mitkä ovat tyypilliset osa-alueet sopimukses-sa. Toinen osa käsitteli WTO itseään ja sen sopimuksia. Kolmannessa osassa käsittelin EU:a ja sen tärkeimpiä kauppasopimuksia joita sillä on tällä hetkellä eri osapuolien kanssa. Empiirinen osuus kuvaa miten pohja luotiin, ja kuinka pohja rakentuu ja mitä se sisältää. Viimeisessä kappaleessa tiivistin koko opinnäyteprosessin.