Sera Helsinki -verkkokaupan konseptuaalinen kehitys
Räyhäntausta, Oona (2018)
Räyhäntausta, Oona
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164748
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804164748
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni perehdyn Sera Helsingin verkkokauppaan ja sen konseptuaaliseen kehittämiseen käyttäjälähtöisen suunnittelun keinoin. Tarkoituksena on myös tutkia kokemuksellisuutta verkkokaupassa.
Prosessin aikana käyttäjälähtöinen suunnittelu toteutuu kohderyhmän määrittelemisen sekä kvantitatiivisen tutkimuksen ja konseptien testauksen kautta. Tuloksena on pääasialliselle kohderyhmälle optimoitu konsepti verkkokaupan tärkeimmistä osista kokemuksellisuuden näkökulmasta. Lopuksi peilaan opittua lopputulokseen ja arvioin itse prosessia.
Prosessin aikana käyttäjälähtöinen suunnittelu toteutuu kohderyhmän määrittelemisen sekä kvantitatiivisen tutkimuksen ja konseptien testauksen kautta. Tuloksena on pääasialliselle kohderyhmälle optimoitu konsepti verkkokaupan tärkeimmistä osista kokemuksellisuuden näkökulmasta. Lopuksi peilaan opittua lopputulokseen ja arvioin itse prosessia.