Markkinointi sosiaalisessa mediassa - case Scandic Pori
Hämäläinen, Ilona (2018)
Hämäläinen, Ilona
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803163447
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803163447
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli luoda Scandic Porille Facebook-sivut yhteistyössä Scandic Porin Front Office Managerin Mari Mäkisalon kanssa. Opinnäytetyöhöni kuului oleellisesti myös sosiaalisen median markkinointiin tutustuminen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiin ja sen kehittymiseen vuosien varrella. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointia myös kuluttajan näkö-kulmasta. Suurimpana teoria-alueena toimii sosiaalinen media ja sen palveluissa markkinointi. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, tar-kemmin ottaen projektina. Projektin toteutus tapahtui kesäkuu 2017 ja helmikuu 2018 välillä.
Projektin tulokset olivat odotusten mukaiset. Facebook-sivujen luomisen jälkeen Scandic Pori on paljon aiempaa näkyvämpi sosiaalisessa mediassa ja pystyy sivujen avulla kehittämään markkinointiaan entistä laajemmin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiin ja sen kehittymiseen vuosien varrella. Teoriaosuudessa käsitellään markkinointia myös kuluttajan näkö-kulmasta. Suurimpana teoria-alueena toimii sosiaalinen media ja sen palveluissa markkinointi. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, tar-kemmin ottaen projektina. Projektin toteutus tapahtui kesäkuu 2017 ja helmikuu 2018 välillä.
Projektin tulokset olivat odotusten mukaiset. Facebook-sivujen luomisen jälkeen Scandic Pori on paljon aiempaa näkyvämpi sosiaalisessa mediassa ja pystyy sivujen avulla kehittämään markkinointiaan entistä laajemmin.