Mielikuvatutkimus case: Eläintarvikeliike PetPori
Pursiheimo, Essi (2017)
Pursiheimo, Essi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821857
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää millainen on Petpower Maximum Oy:n aputoiminimi Eläintarvikeliike PetPorin imago. Imagoa tutkittiin kanta-asiakkaiden mielikuvien kautta. Teoriaosuudessa tutkittaessa mielikuvia ja niiden syntyä, käsitel-tiin myös asiakaspalvelua ja sen laatua, myymälää ja visuaalista ilmettä sekä tuotteita.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena survey-kyselynä, eli rajatulta kohderyhmältä haluttiin selvittää strukturoidusti prosenttiosuuksiin ja lukumääriin liittyviä asioita loka-marraskuun vaihteessa 2017 PetPorin myymälässä. Paperisia kyselylomakkeita oli täytettävissä kolmen viikon ajan. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 54 kappa-letta, joista ainoastaan yksi jouduttiin hylkäämään. Otannan pienehköstä koosta huo-limatta tutkimus onnistui hyvin.
Kyselyssä selvisi asiakkaiden mielikuvien olevan erittäin positiivisia. Vastaajat olivat yksimielisen tyytyväisiä PetPorin myymälään, tuotteisiin ja erityisesti asiakaspalvelun laatuun. Kaikista kyselyn vastauksista ainoastaan 5 % oli negatiivisen puolella. PetPori sai kiitosta tuotteiden paljoudesta ja erinomaisesta asiakaspalvelusta.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena survey-kyselynä, eli rajatulta kohderyhmältä haluttiin selvittää strukturoidusti prosenttiosuuksiin ja lukumääriin liittyviä asioita loka-marraskuun vaihteessa 2017 PetPorin myymälässä. Paperisia kyselylomakkeita oli täytettävissä kolmen viikon ajan. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 54 kappa-letta, joista ainoastaan yksi jouduttiin hylkäämään. Otannan pienehköstä koosta huo-limatta tutkimus onnistui hyvin.
Kyselyssä selvisi asiakkaiden mielikuvien olevan erittäin positiivisia. Vastaajat olivat yksimielisen tyytyväisiä PetPorin myymälään, tuotteisiin ja erityisesti asiakaspalvelun laatuun. Kaikista kyselyn vastauksista ainoastaan 5 % oli negatiivisen puolella. PetPori sai kiitosta tuotteiden paljoudesta ja erinomaisesta asiakaspalvelusta.