Osuuskauppa Ympyrän Sale-myymälöiden asiakastyytyväisyys
Ketola, Laura (2010)
Ketola, Laura
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005118909
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005118909
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyden tutkiminen Osuuskauppa Ympyrän Sale-myymälöissä. Tavoitteena oli selvittää Sale-myymälöiden asiakkaiden tyytyväisyys Salejen asiakaspalveluun, myymäläympäristöön, valikoimaan ja hintatasoon.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen tutkimista, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä Sale-myymälöiden toimintaympäristöä osana S-ryhmää ja suomalaista päivittäistavarakauppaa.
Osuuskauppa Ympyrän Sale-myymälöiden asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin helmikuussa 2010. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta. Kyselyyn vastasi 200 Salen asiakasta kymmenestä myymälästä.
Tutkimuksen tuloksista voi päätellä, että Sale-myymälöihin ollaan melko tyytyväisiä Osuuskauppa Ympyrän alueella. Asiakaspalvelu sai tutkimuksessa parhaat arvosanat. Tyytymättömimpiä oltiin hintatasoon. Sale myymälät saivat kiitoksia muun muassa pitkistä aukioloajoista ja ystävällisestä henkilökunnasta. Kehityskohteiksi tutkimuksessa nousivat tuotteiden saatavuus ja tuoreus.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen tutkimista, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä Sale-myymälöiden toimintaympäristöä osana S-ryhmää ja suomalaista päivittäistavarakauppaa.
Osuuskauppa Ympyrän Sale-myymälöiden asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin helmikuussa 2010. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta. Kyselyyn vastasi 200 Salen asiakasta kymmenestä myymälästä.
Tutkimuksen tuloksista voi päätellä, että Sale-myymälöihin ollaan melko tyytyväisiä Osuuskauppa Ympyrän alueella. Asiakaspalvelu sai tutkimuksessa parhaat arvosanat. Tyytymättömimpiä oltiin hintatasoon. Sale myymälät saivat kiitoksia muun muassa pitkistä aukioloajoista ja ystävällisestä henkilökunnasta. Kehityskohteiksi tutkimuksessa nousivat tuotteiden saatavuus ja tuoreus.