Työharjoittelu musikaalissa : Spring Awakening Tampereen ammattikorkeakoulun ja Tampereen Työväen Teatterin yhteistuotantona
Tapanainen, Veera (2017)
Tapanainen, Veera
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421333
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421333
Tiivistelmä
Tampereen ammattikorkeakoulu ja Tampereen Työväen Teatteri valmistivat yhteistyössä Spring Awakening-musikaalin, joka oli ensi-illassa TTT:n Eino Salmelaisen näyttämöllä 24.4.2017. Musikaalin ohjasi Samuel Harjanne, koreografina toimi Miika Riekkinen ja kapellimestarina oli Niina Alitalo. Musikaali oli viimeinen työharjoitteluni Tampereen ammattikorkeakoulussa.
Tässä opinnäytetyössäni tarkastelen musikaalin valmistumisprosessia alusta loppuun työharjoittelijan ja näyttelijän näkökulmasta. Kerron musikaalin valmistamisesta yleisesti ja peilaan TTT:n ja Tamkin tuotantoa siihen.
Aloitan opinnäytetyöni kertomalla musikaalista käsitteenä ja Spring Awakeningista musikaalina. Esittelen musikaalin juonen ja henkilöt. Käyn läpi sen valmistamisen vaiheet lineaarisesti ja pohdin eri vaiheiden merkityksiä.
Kerron eri vaiheiden toteutumisesta omalla kohdallani musikaalin valmistamisen aikana. Pohdin oman roolityöni haasteita, kerron roolin rakentamisesta ja käytetyistä työtavoista. Perehdyn musikaaliin myös laulajan näkökulmasta. Lopuksi tarkastelen koko musikaalituotantoa työharjoittelun kannalta ja pohdin omaa oppimistani produktion aikana.
Tässä opinnäytetyössäni tarkastelen musikaalin valmistumisprosessia alusta loppuun työharjoittelijan ja näyttelijän näkökulmasta. Kerron musikaalin valmistamisesta yleisesti ja peilaan TTT:n ja Tamkin tuotantoa siihen.
Aloitan opinnäytetyöni kertomalla musikaalista käsitteenä ja Spring Awakeningista musikaalina. Esittelen musikaalin juonen ja henkilöt. Käyn läpi sen valmistamisen vaiheet lineaarisesti ja pohdin eri vaiheiden merkityksiä.
Kerron eri vaiheiden toteutumisesta omalla kohdallani musikaalin valmistamisen aikana. Pohdin oman roolityöni haasteita, kerron roolin rakentamisesta ja käytetyistä työtavoista. Perehdyn musikaaliin myös laulajan näkökulmasta. Lopuksi tarkastelen koko musikaalituotantoa työharjoittelun kannalta ja pohdin omaa oppimistani produktion aikana.