Evenemang på Åland : planeringsfasens betydelse
Dzene, Kristine (2017)
Dzene, Kristine
Högskolan på Åland
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121321112
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121321112
Tiivistelmä
Evenemang är idag en egen industri. För att samhället ska kunna nyttja fördelarna som kommer ur ett väl utfört evenemang, krävs det planering och marknadsföring. Syftet med detta arbete är att få mera kunskaper om det hur man planerar, genomför och utvärderar olika evenemang på Åland.
Resultatet baseras på följande frågeställning:Hu planeras evenemang?Hur genomförs evenemang? Hur utvärderas evenemang?
I arbetet tillämpas teorierna om evenemangets fyra faser, produktlivscykel samt Donald Getz teori om marknadsföringens 7 P
Undersökningen baserar sig på kvalitativa intervjuer med fyra evenemangsarrangörer.
Resultatet visar att alla arrangörer har rätt så olika strategier och planeringsprocess. Ju större evenemang desto mer komplicerad planering, större finansiering samt kraftigare marknadsföring behövs. Today events are their own industry. It requires planning and marketing for society to be
able to use the benefits that come from a well-executed event. The purpose of this work is to get more knowledge about how to plan, implement and evaluate various events on Åland.
The result is based on the following question: How to plan events? How to implement events? How to evaluate events?
The work applies the theories of the four phases of the event, product life cycle and Donald Getz's theory of the 7 P of marketing.
The survey is based on qualitative interviews with four event organizers.
The result shows that all organizer have different strategies and planning processes. The bigger the event the more complicated planning, greater financing and more powerful marketing is needed.
Resultatet baseras på följande frågeställning:Hu planeras evenemang?Hur genomförs evenemang? Hur utvärderas evenemang?
I arbetet tillämpas teorierna om evenemangets fyra faser, produktlivscykel samt Donald Getz teori om marknadsföringens 7 P
Undersökningen baserar sig på kvalitativa intervjuer med fyra evenemangsarrangörer.
Resultatet visar att alla arrangörer har rätt så olika strategier och planeringsprocess. Ju större evenemang desto mer komplicerad planering, större finansiering samt kraftigare marknadsföring behövs.
able to use the benefits that come from a well-executed event. The purpose of this work is to get more knowledge about how to plan, implement and evaluate various events on Åland.
The result is based on the following question: How to plan events? How to implement events? How to evaluate events?
The work applies the theories of the four phases of the event, product life cycle and Donald Getz's theory of the 7 P of marketing.
The survey is based on qualitative interviews with four event organizers.
The result shows that all organizer have different strategies and planning processes. The bigger the event the more complicated planning, greater financing and more powerful marketing is needed.