Fananammas matlådor : Utveckling av en nylanserad produkt
Sirén , Patricia (2017)
Sirén , Patricia
Högskolan på Åland
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121220849
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121220849
Tiivistelmä
Detta arbete är en kvantitativ studie gjord för företaget Fananamma AB.
Arbetets uppbyggnad består av en beskrivning av företaget och en analys av marknaden för produkten Fananammas matlådor.
Den teoretiska delen består av SWOT analys och teorier som stödjer undersökningen kring produkten Fananammas matlådor. Fananammas kunder har även fått svara på en enkät om vad de anser om produkten, vilka egenskaper som är viktiga för dem och vad de kan tänka sig betala för den.
Avslutningsvis har resultaten sammanställts, analyserats och därefter har slutsatser dragits. Resultatet av undersökningen visar att den största gruppen av kunderna är +46 år och att de flesta kan tänka sig betala sig betala 11,50- 12,40€ för matlådan.
Undersökningen visar också att kunderna anser produkten som mycket intressant och att de flesta kan tänka sig att köpa produkten. This work is a quantitative study made for the company Fananamma AB.
The structure of the work consists of a description of the company and an analysis of the market for the product “Fananamma's matlådor” (Fananammas foodboxes).
The theoretical part consists of a SWOT analysis and theories that support the survey of the product “Fananamma's matlådor”. Fananamma's customers have also responded to a survey of what they think about the product, what qualities are important to them and what they may think of paying for it.
In conclusion, the results have been compiled, analyzed and then conclusions have been drawn
The result of the survey shows that the largest group of the responders may pay 11,50- 12,40€ for the food box. The survey also shows that a very big part of the customers consider the product to be very interesting and a very big part of the respondents consider of purchasing the product.
Arbetets uppbyggnad består av en beskrivning av företaget och en analys av marknaden för produkten Fananammas matlådor.
Den teoretiska delen består av SWOT analys och teorier som stödjer undersökningen kring produkten Fananammas matlådor. Fananammas kunder har även fått svara på en enkät om vad de anser om produkten, vilka egenskaper som är viktiga för dem och vad de kan tänka sig betala för den.
Avslutningsvis har resultaten sammanställts, analyserats och därefter har slutsatser dragits. Resultatet av undersökningen visar att den största gruppen av kunderna är +46 år och att de flesta kan tänka sig betala sig betala 11,50- 12,40€ för matlådan.
Undersökningen visar också att kunderna anser produkten som mycket intressant och att de flesta kan tänka sig att köpa produkten.
The structure of the work consists of a description of the company and an analysis of the market for the product “Fananamma's matlådor” (Fananammas foodboxes).
The theoretical part consists of a SWOT analysis and theories that support the survey of the product “Fananamma's matlådor”. Fananamma's customers have also responded to a survey of what they think about the product, what qualities are important to them and what they may think of paying for it.
In conclusion, the results have been compiled, analyzed and then conclusions have been drawn
The result of the survey shows that the largest group of the responders may pay 11,50- 12,40€ for the food box. The survey also shows that a very big part of the customers consider the product to be very interesting and a very big part of the respondents consider of purchasing the product.