Asiakastyytyväisyystutkimus : Kotka Maretarium Oy, Meripuoti
Tohmo, Heidi (2010)
Tohmo, Heidi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108565
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108565
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan asiakkaiden ostokäyttäytymistä Kotka Maretarium Oy:n matkamuistomyymälässä. Tutkimuksen tarkoituksena on kerätä tietoa asiakkaiden asenteista, mielipiteistä ja kokemuksista sekä havaintoja matkamuistomyymälästä.
Tutkimuksen tavoitteena on kehittää Kotka Maretarium Oy:n matkamuistomyymälää ja tehdä siitä houkutteleva, kannattava ja asiakkaiden tarpeet tyydyttävä.
Työni teoriaosa käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, asiakastyytyväisyystutkimuksen laatimista sekä siihen sisältyviä vaatimuksia. Teoriaosassa on myös Kotka Maretarium Oy:n yritysesittely. Tutkimus toteutettiin Kotka Maretarium Oy:n tiloissa haastattelututkimuksena. Tutkimuksen empiirinen osa tarkastelee tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä.
Tulokset osoittavat, että Kotka Maretarium Oy:llä on kehitettävää matkamuistomyymälänsä toiminnassa. Kehitettävää on matkamuistomyymälän ulkonäössä ja tuotevalikoimassa.
Tutkimuksen tavoitteena on kehittää Kotka Maretarium Oy:n matkamuistomyymälää ja tehdä siitä houkutteleva, kannattava ja asiakkaiden tarpeet tyydyttävä.
Työni teoriaosa käsittelee asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, asiakastyytyväisyystutkimuksen laatimista sekä siihen sisältyviä vaatimuksia. Teoriaosassa on myös Kotka Maretarium Oy:n yritysesittely. Tutkimus toteutettiin Kotka Maretarium Oy:n tiloissa haastattelututkimuksena. Tutkimuksen empiirinen osa tarkastelee tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä.
Tulokset osoittavat, että Kotka Maretarium Oy:llä on kehitettävää matkamuistomyymälänsä toiminnassa. Kehitettävää on matkamuistomyymälän ulkonäössä ja tuotevalikoimassa.