Joensuu-Jukolan markkinointi pop up -markkinointipisteillä
Karppanen, Meri (2017)
Karppanen, Meri
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720065
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720065
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman markkinointia pop up -pisteitä markkinointikeinona käyttäen. Toteutin yhdessä projektiryhmän kanssa kymmenen pop up -pistettä, joiden tarkoituksena oli lisätä suunnistustapahtuma Joensuu-Jukolan näkyvyyttä maakunnassa, jotta tapahtumaan saataisiin lisää yleisöä sekä talkoolaisia. Toimeksiantajana toimi Joensuu-Jukola 2017.
Teoreettisessa osassa on esitelty tapahtuman markkinointia ja erilaisia markkinointikanavia ja -keinoja. Toiminnallisessa osassa on kerrottu havainnoista järjestetyillä pisteillä ja siitä, oliko pop up -pisteistä hyötyä ja miten niitä kannattaisi tulevaisuudessa toteuttaa. Havainnoista on koostettu produktina muistilista pop up -pisteen järjestäjälle. Siihen on kerätty tärkeimmät asiat, jotka tulee ottaa huomioon, kun järjestetään pop up -markkinointipistettä. Muistilista löytyy pdf-muodossa osoitteesta
https://drive.google.com/file/d/1tP44phJfqEz50BC2fK49tRutBxkTAQSD/view?usp=sharing.
Pop up -pisteet herättivät huomiota ja mielenkiintoa kaikissa paikoissa, ja siksi pidin kampanjaa onnistuneena. Tuloksista on hyötyä sekä toimeksiantajalle että muille pop up -markkinointipisteitä järjestäville tapahtumille ja toimijoille.
Teoreettisessa osassa on esitelty tapahtuman markkinointia ja erilaisia markkinointikanavia ja -keinoja. Toiminnallisessa osassa on kerrottu havainnoista järjestetyillä pisteillä ja siitä, oliko pop up -pisteistä hyötyä ja miten niitä kannattaisi tulevaisuudessa toteuttaa. Havainnoista on koostettu produktina muistilista pop up -pisteen järjestäjälle. Siihen on kerätty tärkeimmät asiat, jotka tulee ottaa huomioon, kun järjestetään pop up -markkinointipistettä. Muistilista löytyy pdf-muodossa osoitteesta
https://drive.google.com/file/d/1tP44phJfqEz50BC2fK49tRutBxkTAQSD/view?usp=sharing.
Pop up -pisteet herättivät huomiota ja mielenkiintoa kaikissa paikoissa, ja siksi pidin kampanjaa onnistuneena. Tuloksista on hyötyä sekä toimeksiantajalle että muille pop up -markkinointipisteitä järjestäville tapahtumille ja toimijoille.