Hakametsän jäähallin myyntipisteiden arviointi asiakastyytyväisyyskyselyn avulla
Koskentausta, Matti (2010)
Koskentausta, Matti
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005068236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005068236
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli asiakastyytyväisyyskyselyn avulla selvittää Hakametsän jäähallin asiakkaiden mielipide myyntipisteistä ja kartoittaa mahdollisia ongelmakohtia.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä ja niihin vaikuttavia seikkoja. Tutkimuksen käytäntöön perustuvassa eli empiirisessä osassa tutkittiin asiakkaiden mielikuvia Hakametsän jäähallin myyntipisteistä, niiden tuotevalikoimasta, hinnoista ja palveluista. Lisäksi asiakkailta kysyttiin kehitysehdotuksia.
Tutkimus toteutettiin lomakekyselynä Ilveksen ja Tapparan välisessä ottelussa 26.12.2009. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 360 henkilöä.
Hakametsän jäähallin myyntipisteisiin oltiin yleisesti ottaen melko tyytyväisiä. Myös kehittämisehdotuksia löytyi. Palvelun ystävällisyys ja tuotteiden laatu saivat eniten positiivista palautetta.
Tutkimuksen teoreettinen osa käsittelee palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä ja niihin vaikuttavia seikkoja. Tutkimuksen käytäntöön perustuvassa eli empiirisessä osassa tutkittiin asiakkaiden mielikuvia Hakametsän jäähallin myyntipisteistä, niiden tuotevalikoimasta, hinnoista ja palveluista. Lisäksi asiakkailta kysyttiin kehitysehdotuksia.
Tutkimus toteutettiin lomakekyselynä Ilveksen ja Tapparan välisessä ottelussa 26.12.2009. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 360 henkilöä.
Hakametsän jäähallin myyntipisteisiin oltiin yleisesti ottaen melko tyytyväisiä. Myös kehittämisehdotuksia löytyi. Palvelun ystävällisyys ja tuotteiden laatu saivat eniten positiivista palautetta.