Selvitys Pouta Pupu-konseptin lanseerauksesta
Räsänen, Maija-Riitta (2017)
Räsänen, Maija-Riitta
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111417083
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111417083
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, millaista palautetta Pouta Pupu-konseptista on saatu sekä onko hahmo tuttu ja onko se kiinnostava.Työstä käy myös ilmi hotellien ja lasten näkökulma Pouta Pupu-konseptiin liittyen.
Tutkimus on kvalitatiivinen. Cumulus Resort Laajavuorelle ja Cumulus Resort Ikaalisten Kylpylälle lähetettiin sähköpostihaastattelu. Sähköpostihaastattelun kysymykset olivat avoimia kysymyksiä. Aineistoina oli myös lapsille kasvokkain tehty haastattelu Cumulus City Turussa. Teoreettinen viitekehys koostui palvelujen markkinoinnista, brandien luomisesta sekä konseptin kehittämisestä.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että etenkin värityskirja ja Pouta Pupu-pehmolelu ovat olleet oheistuotteista mieleisiä lapsille. Pouta Pupu-pehmolelu koetaan kuitenkin liian kalliiksi. Asiakkaat eivät yleensä muista sisäänkirjautumisen jälkeen, mitä heille on kerrottu Pouta Pupusta vastaanotossa.Cumulus Resort Laajavuoren asiakaspalautteen perusteella asiakkaat toivoisivat ilmi-elävää Pouta Pupu-maskottia hotelliin. Tuloksista käy myös ilmi, että Pouta Pupu on monille lapsille vielä tuntematon. Lapset huomioivat Pouta Pupussa värikkyyden ja pienet yksityiskohdat. Opinnäytetyön kehitysehdotukset Pouta Pupu –konseptiin liittyen ovat Pouta Pupu –oheistuotteisiin panostaminen, Pouta Pupun näkyvyyteen panostaminen sekä Pouta Pupu –brandin yhdistäminen Scandicin oman brandin tai Ti-Ti Nalle -brandin kanssa.
Tutkimus on kvalitatiivinen. Cumulus Resort Laajavuorelle ja Cumulus Resort Ikaalisten Kylpylälle lähetettiin sähköpostihaastattelu. Sähköpostihaastattelun kysymykset olivat avoimia kysymyksiä. Aineistoina oli myös lapsille kasvokkain tehty haastattelu Cumulus City Turussa. Teoreettinen viitekehys koostui palvelujen markkinoinnista, brandien luomisesta sekä konseptin kehittämisestä.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että etenkin värityskirja ja Pouta Pupu-pehmolelu ovat olleet oheistuotteista mieleisiä lapsille. Pouta Pupu-pehmolelu koetaan kuitenkin liian kalliiksi. Asiakkaat eivät yleensä muista sisäänkirjautumisen jälkeen, mitä heille on kerrottu Pouta Pupusta vastaanotossa.Cumulus Resort Laajavuoren asiakaspalautteen perusteella asiakkaat toivoisivat ilmi-elävää Pouta Pupu-maskottia hotelliin. Tuloksista käy myös ilmi, että Pouta Pupu on monille lapsille vielä tuntematon. Lapset huomioivat Pouta Pupussa värikkyyden ja pienet yksityiskohdat. Opinnäytetyön kehitysehdotukset Pouta Pupu –konseptiin liittyen ovat Pouta Pupu –oheistuotteisiin panostaminen, Pouta Pupun näkyvyyteen panostaminen sekä Pouta Pupu –brandin yhdistäminen Scandicin oman brandin tai Ti-Ti Nalle -brandin kanssa.