Tapahtuman järjestäminen : case: Future Food tutkimus- ja tuotekehitysyksikön Avoimien ovien -päivä
Kontkanen, Jenna-Riina; Lampilehto, Katri (2017)
Kontkanen, Jenna-Riina
Lampilehto, Katri
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060212069
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060212069
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme toteutettiin toiminnallisena, ja sen aiheena oli suunnitella ja toteuttaa Future Food tutkimus- ja tuotekehitysyksikölle Avoimien ovien päivä – tapahtuma. Tapahtuma toteutettiin keskiviikkona 29.3.2017 kello 15–18. Tapahtumaan kutsuttiin sata Pohjois-Savon alueen elintarvikealan yritystä, joista kahdestakymmenestä ilmoit-tautuneesta henkilöstä paikalle saapui 16 henkilöä. Tapahtumapäivä koostui Kuopion kaupungin yhteistyökoordi-naattorin pitämästä luennosta, kahdesta kierroksesta Future Food – tiloihin, Savonian opiskelijoiden valmistamista kahvitarjoiluista, sekä Metoksen ja Solotopin laite-esittelyistä. Kävijät olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja erityisesti luentoon.
Tässä työssä käsittelemme ensin tapahtuman järjestämistä teoreettisella tasolla, jossa kerromme monipuolisesti tapahtumaprosessista. Toinen osa käsittelee toteuttamaamme tapahtumaa, jossa kerromme tapahtuman suunnitte-lun etenemisestä, toteutuksesta, jälkimarkkinoinnista, sekä saamastamme palautteesta. Yhteenvedossa ja johto-päätöksissä pohdimme omaa kehitystä ja oppimista, sekä tapahtumasta koitunutta hyötyä, tavoitteiden täyttymistä, haasteita ja kehityskohteita.
Toimeksiantajamme halusi lisätä Future Food tutkimus- ja tuotekehitysyksikön tunnettavuutta, sekä tuoda enem-män esille tuotekehitystä, kuluttajatutkimusta ja laboratoriopalveluita. Tunnettavuutta haluttiin lisätä erityisesti cate-ring-, mikro-, ja pk-sektorin elintarvikealanyritysten, sekä suurtalouskeittiöiden osalta. Tapahtuman tavoitteena oli myös lisätä palveluiden tunnettavuutta Savonia-ammattikorkeakoulun henkilökunnan sisällä. Tapahtumalle ei asetet-tu kävijämäärätavoitetta, vaan toivottiin, että saataisiin yhteydenottopyyntöjä.
Tässä työssä käsittelemme ensin tapahtuman järjestämistä teoreettisella tasolla, jossa kerromme monipuolisesti tapahtumaprosessista. Toinen osa käsittelee toteuttamaamme tapahtumaa, jossa kerromme tapahtuman suunnitte-lun etenemisestä, toteutuksesta, jälkimarkkinoinnista, sekä saamastamme palautteesta. Yhteenvedossa ja johto-päätöksissä pohdimme omaa kehitystä ja oppimista, sekä tapahtumasta koitunutta hyötyä, tavoitteiden täyttymistä, haasteita ja kehityskohteita.
Toimeksiantajamme halusi lisätä Future Food tutkimus- ja tuotekehitysyksikön tunnettavuutta, sekä tuoda enem-män esille tuotekehitystä, kuluttajatutkimusta ja laboratoriopalveluita. Tunnettavuutta haluttiin lisätä erityisesti cate-ring-, mikro-, ja pk-sektorin elintarvikealanyritysten, sekä suurtalouskeittiöiden osalta. Tapahtuman tavoitteena oli myös lisätä palveluiden tunnettavuutta Savonia-ammattikorkeakoulun henkilökunnan sisällä. Tapahtumalle ei asetet-tu kävijämäärätavoitetta, vaan toivottiin, että saataisiin yhteydenottopyyntöjä.