Yrityspalvelupiste Formun tunnettuus ja mielikuva
Mikkola, Mari (2017)
Mikkola, Mari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111545
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111545
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Yrityspalvelupiste Formun tunnettuutta ja erityisesti sitä, millaisia mielikuvia organisaatio herättää sen palveluiden käyttäjien keskuudessa. Tavoitteena oli tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksen toteuttaminen.
Opinnäytetyön teoreettinen aineisto kerättiin aiheeseen liittyvästä ammatillisesta kirjallisuudesta, tutkimuskirjallisuudesta ja internetlähteistä. Teoriaosuudessa perehdytään tunnettuuden, imagon, maineen käsitteisiin sekä näiden muodostumiseen ja lisäksi organisaation viestintään.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena Yrityspalvelupiste Formun asiakkaille. Tutkimukseen osallistui 54 henkilöä. Tutkimustulokset osoittivat, että organisaation palveluiden käyttäjillä on positiivinen mielikuva organisaatiosta ja asiakastyytyväisyys on hyvä.
Opinnäytetyön teoreettinen aineisto kerättiin aiheeseen liittyvästä ammatillisesta kirjallisuudesta, tutkimuskirjallisuudesta ja internetlähteistä. Teoriaosuudessa perehdytään tunnettuuden, imagon, maineen käsitteisiin sekä näiden muodostumiseen ja lisäksi organisaation viestintään.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena Yrityspalvelupiste Formun asiakkaille. Tutkimukseen osallistui 54 henkilöä. Tutkimustulokset osoittivat, että organisaation palveluiden käyttäjillä on positiivinen mielikuva organisaatiosta ja asiakastyytyväisyys on hyvä.