360-videotekniikan hyödyntäminen markkinoinnissa
Laitinen, Tommi (2017)
Laitinen, Tommi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111603
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111603
Tiivistelmä
360-videotekniikka on jatkuvasti kehittyvä tekniikka, joka tulee kasvamaan seuraavien vuosien aikana massiivisesti laitteiston kehittymisen sekä hintojen laskun myötä. 360-videoissa tulee olemaan omat rajoituksensa, mutta ne eivät tule syrjäyttämään perinteistä videotekniikkaa niiden vuoksi. Vertailua näiden videotekniikoiden välillä on mahdotonta tehdä, sillä molemmille löytyy omat käyttötarkoituksensa, joihin ne sopivat paremmin.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 360-videotekniikkaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Työssä käydään laajasti läpi videotekniikan historiaa ja tutustutaan 360-videotekniikan kehitykseen sen kautta. Opinnäytetyössä avataan 360-videotuotannon eri vaiheet ja vertaillaan niitä perinteiseen videotuotantoon. Projektissa sovellettiin aiemmin hankittua osaamista videotuotannosta hyödyntäen internetistä löytyviä ohjeita.
Käytännön osiona toteutettiin 360-asteinen markkinointivideo Hämeen ammattikorkeakoululle, joka esittelee Riihimäen kampusta. Videon tarkoituksena oli toimia esittelyvideona, jolla kampusta olisi mahdollista esitellä kouluun mahdollisesti hakeville.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 360-videotekniikkaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Työssä käydään laajasti läpi videotekniikan historiaa ja tutustutaan 360-videotekniikan kehitykseen sen kautta. Opinnäytetyössä avataan 360-videotuotannon eri vaiheet ja vertaillaan niitä perinteiseen videotuotantoon. Projektissa sovellettiin aiemmin hankittua osaamista videotuotannosta hyödyntäen internetistä löytyviä ohjeita.
Käytännön osiona toteutettiin 360-asteinen markkinointivideo Hämeen ammattikorkeakoululle, joka esittelee Riihimäen kampusta. Videon tarkoituksena oli toimia esittelyvideona, jolla kampusta olisi mahdollista esitellä kouluun mahdollisesti hakeville.