Web Development : Service Desk Reporting System
Anderssén, Victor (2017)
Anderssén, Victor
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705097158
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705097158
Tiivistelmä
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av Wapice Ltd. Syftet med examensarbetet
var att skapa en webbapplikation för övervakning av Service Desk-systemet som idag
används hos Wapice Ltd. Det nya systemet kompletterar det befintliga och innehåller
nya användargränssnitt för att övervaka statusen av Service Desk-systemet i realtid.
Examensarbetet resulterade i en webbapplikation som tillåter användare att skicka nya
supportärenden och visa sina egna supportärenden. Administratörerna har tillgång till
statistiska uppgifter om supportförfrågningarna, vilket hjälper till med beslutet om vilka
förfrågningar som ska lösas först. This Bachelor’s thesis was made on behalf of Wapice Ltd. The aim of the thesis was to
create a web application for monitoring the service desk system currently deployed at
Wapice Ltd. The new system complements the existing one, providing new user
interfaces for monitoring the state of the service desk in real time.
The thesis resulted in a web application that allows users to submit new support tickets
and view their own tickets. The administrators have access to statistical data about the
support tickets, which helps with the decision on which tickets that should be solved first.
var att skapa en webbapplikation för övervakning av Service Desk-systemet som idag
används hos Wapice Ltd. Det nya systemet kompletterar det befintliga och innehåller
nya användargränssnitt för att övervaka statusen av Service Desk-systemet i realtid.
Examensarbetet resulterade i en webbapplikation som tillåter användare att skicka nya
supportärenden och visa sina egna supportärenden. Administratörerna har tillgång till
statistiska uppgifter om supportförfrågningarna, vilket hjälper till med beslutet om vilka
förfrågningar som ska lösas först.
create a web application for monitoring the service desk system currently deployed at
Wapice Ltd. The new system complements the existing one, providing new user
interfaces for monitoring the state of the service desk in real time.
The thesis resulted in a web application that allows users to submit new support tickets
and view their own tickets. The administrators have access to statistical data about the
support tickets, which helps with the decision on which tickets that should be solved first.