Developing core skills of international nursing students through simulation in Finland
Gichangi, Grace; Jalloh, Amina (2016)
Gichangi, Grace
Jalloh, Amina
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705046341
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705046341
Tiivistelmä
Tutorointi on yksi tehokkain ja usein käytetty keino tutustuttaa opiskelijat uusiin oppimisympäristöihin. Tutorointi perustuu vapaaehtoisuuteen ja usein oppilaat tutoroivat oppilaita. Se on ollut suosittu käytäntö vuosisatojen. Ajan myötä tutorointi on kehittynyt ja toimielimet sekä yksityishenkilöt ovat tutkineet uusia tapoja, jotka auttavat palvelemaan opiskelijoita paremmin
Kielen omaksuminen on havaittu olevan yksi suurimmista ongelmista, kansainvälisen hoitotyön opiskelijoilla on vaikeuksia kohdata potilas kliinisen tutkimuksen aikana ja vuorovaikutus muun lääketieteen henkilöstön kanssa, ja nämä vaikeudet johtavat usein kykyjen riittämättömyyden tunteeseen sekä hidastaa viestintätaitojen oppimista ja kriittistä ajattelua.
Tässä työssä pyritään säätämään paremmasta oppimisympäristöstä, joka tukee ja antaa tuloksia, visioi hoitotyön koskevissa. Tässä työssä tarkoituksena oli luoda kestäviä ratkaisuja parantaa taso viestintä, kriittinen ajattelu ja kehityksen kykyihin kansainvälisen hoitotyön opiskelijoille Suomessa.
Tekijä käyttää kirjallisuuden tutkimuksen ensisijainen menetelmäänsä tässä tutkimuksessa ja kymmenen akateemisen lähteistä tutkittiin viisi uutetaan PubMed Keski ja toiset käyttää EBSCO-tietokanta
Tutkimuksessa tunnistettiin kahdenlaista simulointia, joissa todettiin, että ensisijaisesti auttaa kielen oppimisongelmaan sekä molemmat parantavat kykyjen kehittymistä, kriittistä ajattelua sekä viestintätaitoja. Kahdenlaiset simuloinnit ovat:
• Audio/ääni simulointi-ohjelmisto
• Käyttö standardoiduilla potilailla
Tekijät kertovat eri simulointimenetelmistä yksityiskohtaisemmin myöhemmissä luvuissa. Tuloksista on hyötyä tutoreille ja kansainvälisen hoitotyön opiskelijoille.
Kielen omaksuminen on havaittu olevan yksi suurimmista ongelmista, kansainvälisen hoitotyön opiskelijoilla on vaikeuksia kohdata potilas kliinisen tutkimuksen aikana ja vuorovaikutus muun lääketieteen henkilöstön kanssa, ja nämä vaikeudet johtavat usein kykyjen riittämättömyyden tunteeseen sekä hidastaa viestintätaitojen oppimista ja kriittistä ajattelua.
Tässä työssä pyritään säätämään paremmasta oppimisympäristöstä, joka tukee ja antaa tuloksia, visioi hoitotyön koskevissa. Tässä työssä tarkoituksena oli luoda kestäviä ratkaisuja parantaa taso viestintä, kriittinen ajattelu ja kehityksen kykyihin kansainvälisen hoitotyön opiskelijoille Suomessa.
Tekijä käyttää kirjallisuuden tutkimuksen ensisijainen menetelmäänsä tässä tutkimuksessa ja kymmenen akateemisen lähteistä tutkittiin viisi uutetaan PubMed Keski ja toiset käyttää EBSCO-tietokanta
Tutkimuksessa tunnistettiin kahdenlaista simulointia, joissa todettiin, että ensisijaisesti auttaa kielen oppimisongelmaan sekä molemmat parantavat kykyjen kehittymistä, kriittistä ajattelua sekä viestintätaitoja. Kahdenlaiset simuloinnit ovat:
• Audio/ääni simulointi-ohjelmisto
• Käyttö standardoiduilla potilailla
Tekijät kertovat eri simulointimenetelmistä yksityiskohtaisemmin myöhemmissä luvuissa. Tuloksista on hyötyä tutoreille ja kansainvälisen hoitotyön opiskelijoille.