Asiakastilaisuuden järjestäminen ja markkinointi, case: KotiKontto Oy
Vihavainen, Katja (2017)
Vihavainen, Katja
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705036245
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705036245
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tapahtuman järjestäminen ja markkinointi. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, ja toimeksiantaja oli yritys nimeltä HouseCentre, kaupparekisterissä KotiKontto Oy.
Opinnäytetyö rakentui teoriaosuudesta ja toiminnallisen prosessin kuvauksesta. Teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämistä ja markkinointiviestintää. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on puolestaan kuvaus asiakastilaisuuden järjestämisestä ja markkinoinnista käytännössä yhdessä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää ja markkinoida onnistunut asiakastilaisuus yhdessä KotiKontto Oy:n kanssa. Tarkoituksena oli asiakastilaisuuden järjestäminen ja siihen liittyvän markkinoinnin toteutus.
Opinnäytetyön lopputuotteena järjestettiin 25.2.2016 Talo- ja Koti –ilta Koti-Kontto Oy:n toimitiloissa. Tapahtuma järjestettiin asiakashankintamielessä ja näkyvyyden lisäämiseksi.
Tapahtuman kävijämäärä oli odotettua pienempi ja eikä myöskään tapahtumalle suunniteltu markkinointi täyttänyt odotuksia. Tapahtuman tavoitteiden saavuttaminen oli vaikeaa myös haastavan taloustilanteen takia. Tapahtuma oli kuitenkin onnistunut kävijöiden mielestä, ja myös tapahtuman järjestäjä ja yhteistyökumppanit olivat tyytyväisiä tapahtuman sisältöön ja tunnelmaan.
Opinnäytetyö rakentui teoriaosuudesta ja toiminnallisen prosessin kuvauksesta. Teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämistä ja markkinointiviestintää. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on puolestaan kuvaus asiakastilaisuuden järjestämisestä ja markkinoinnista käytännössä yhdessä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää ja markkinoida onnistunut asiakastilaisuus yhdessä KotiKontto Oy:n kanssa. Tarkoituksena oli asiakastilaisuuden järjestäminen ja siihen liittyvän markkinoinnin toteutus.
Opinnäytetyön lopputuotteena järjestettiin 25.2.2016 Talo- ja Koti –ilta Koti-Kontto Oy:n toimitiloissa. Tapahtuma järjestettiin asiakashankintamielessä ja näkyvyyden lisäämiseksi.
Tapahtuman kävijämäärä oli odotettua pienempi ja eikä myöskään tapahtumalle suunniteltu markkinointi täyttänyt odotuksia. Tapahtuman tavoitteiden saavuttaminen oli vaikeaa myös haastavan taloustilanteen takia. Tapahtuma oli kuitenkin onnistunut kävijöiden mielestä, ja myös tapahtuman järjestäjä ja yhteistyökumppanit olivat tyytyväisiä tapahtuman sisältöön ja tunnelmaan.