Laatukäsikirja Kuormauspalvelu Wright Oy
Vilhunen, Lauri (2010)
Vilhunen, Lauri
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004136373
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004136373
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli päivittää Kuormauspalvelu Wright Oy:n laatujärjestelmä vastaamaan nykypäivää. Kuormauspalvelu Wright Oy on koneurakointipalveluja tarjoava yritys. Laatujärjes-telmä laadittiin yhdessä yrityksen kanssa.
Vain laadukasta työtä tekevä yritys voi menestyä. Yrityksen tekemän laadun arvioi aina asiakas. Asiakkaalta tulee välitön palaute yrityksen tekemästä laadusta. Yrityksen tekemä laatu miellyttää asiakasta tai sitten ei. Laatukäsikirja on yksi osatekijä laadukkaampaan työhön. Laatukäsikirja antaa yritykselle eväät toimintansa kehittämiseen ja seuraamiseen. Laatukäsikirja antaa asiakkaalle kuvan luotettavasta yrityksestä. Yrityksestä, joka seuraa omaa toimintaansa ja on valmis panosta-maan kehitykseen.
Laatu on yrityksen aineetonta pääomaa. Monen yrityksen arvo perustuu yhä enemmän aineettomiin arvoihin. Laadukasta työtä tekevällä yrityksellä on hyvä maine. Hyvä maine tuo asiakkaita ja asiakkaat kassaan rahaa. Laadukkaalla työllä on todettu olevan suora vaikutus yrityksen tulokseen pitkällä aikavälillä. Laatukäsikirja auttaa yritystä karsimaan turhia kuluja. Toiminta tehostuu ja yritys sietää kilpailua paremmin.
Opinnäytetyön aiheena oli päivittää Kuormauspalvelu Wright Oy:n laatujärjestelmä vastaamaan nykypäivää. Kuormauspalvelu Wright Oy on koneurakointipalveluja tarjoava yritys. Laatujärjes-telmä laadittiin yhdessä yrityksen kanssa.
Vain laadukasta työtä tekevä yritys voi menestyä. Yrityksen tekemän laadun arvioi aina asiakas. Asiakkaalta tulee välitön palaute yrityksen tekemästä laadusta. Yrityksen tekemä laatu miellyttää asiakasta tai sitten ei. Laatukäsikirja on yksi osatekijä laadukkaampaan työhön. Laatukäsikirja antaa yritykselle eväät toimintansa kehittämiseen ja seuraamiseen. Laatukäsikirja antaa asiakkaalle kuvan luotettavasta yrityksestä. Yrityksestä, joka seuraa omaa toimintaansa ja on valmis panosta-maan kehitykseen.
Laatu on yrityksen aineetonta pääomaa. Monen yrityksen arvo perustuu yhä enemmän aineettomiin arvoihin. Laadukasta työtä tekevällä yrityksellä on hyvä maine. Hyvä maine tuo asiakkaita ja asiakkaat kassaan rahaa. Laadukkaalla työllä on todettu olevan suora vaikutus yrityksen tulokseen pitkällä aikavälillä. Laatukäsikirja auttaa yritystä karsimaan turhia kuluja. Toiminta tehostuu ja yritys sietää kilpailua paremmin.