EXPANDING TO E-BUSINESS : CASE: JALOTAKKA OY
Vilkas, Anna (2010)
Vilkas, Anna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004066139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004066139
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantaja on Jalotakka Oy, kotkalainen perheyritys. Jalotakka Oy on perustamassa verkkokauppaa, ja näin ollen työn tarkoituksena on kehittää Jalotakka Oy:n verkkokauppaa ja sähköisiä markkinointikeinoja verkkokaupalle. Työ toimii opaskirjana Jalotakka Oy:lle ja sisältää tarvittavat tiedot verkkokaupan perustamiseen ja sen markkinointiin.
Työssä käytetään vetoketjumallia, jossa empiria seuraa teoriaa. Työssä käsitellään verkkokaupan perustamiseen liittyviä käytännön asioita, kuten sivujen suunnittelua benchmarking- metodia apuna käyttäen ja erilaisia maksupalvelumahdollisuuksia, sekä lakiseikkoja, jotka vaikuttavat oleellisesti etämyyntiin. Tämän jälkeen seuraa markkinointiosuus, jossa esitellään verkkomarkkinoinnin eri osa-alueita. Tarkoituksena on antaa Jalotakka Oy:lle ideoita kehittää markkinointisuunnitelmaansa.
Työssä käytettiin syvähaastattelua, jonka avulla selvitettiin Jalotakka Oy:n tiedontarve tulevaa verkkokauppaa varten. Lopputuloksena on opas, jossa teoria ja käytäntö kulkevat käsi kädessä. Työstä Jalotakka Oy saa tietoa ja ehdotuksia verkkokaupan perustamista varten kuten myös verkkokaupan markkinointia varten. Lopulliset päätökset tekee Jalotakka Oy, joten työ antaa vain ehdotuksia ja tietoa, jonka pohjalta Jalotakka Oy:n on helpompi alkaa toteuttamaan suunnittelemaansa verkkokauppaa.
Työssä käytetään vetoketjumallia, jossa empiria seuraa teoriaa. Työssä käsitellään verkkokaupan perustamiseen liittyviä käytännön asioita, kuten sivujen suunnittelua benchmarking- metodia apuna käyttäen ja erilaisia maksupalvelumahdollisuuksia, sekä lakiseikkoja, jotka vaikuttavat oleellisesti etämyyntiin. Tämän jälkeen seuraa markkinointiosuus, jossa esitellään verkkomarkkinoinnin eri osa-alueita. Tarkoituksena on antaa Jalotakka Oy:lle ideoita kehittää markkinointisuunnitelmaansa.
Työssä käytettiin syvähaastattelua, jonka avulla selvitettiin Jalotakka Oy:n tiedontarve tulevaa verkkokauppaa varten. Lopputuloksena on opas, jossa teoria ja käytäntö kulkevat käsi kädessä. Työstä Jalotakka Oy saa tietoa ja ehdotuksia verkkokaupan perustamista varten kuten myös verkkokaupan markkinointia varten. Lopulliset päätökset tekee Jalotakka Oy, joten työ antaa vain ehdotuksia ja tietoa, jonka pohjalta Jalotakka Oy:n on helpompi alkaa toteuttamaan suunnittelemaansa verkkokauppaa.