Sopimusseurojen tyytyväisyyskysely : case Stadium Mylly
Virtanen, Matti (2016)
Virtanen, Matti
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121309
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tutkimuksessa selvitettiin Stadium Mylly Team Salesin sopimusseurojen asiakastyytyväisyyttä. Tutkimus toteutettiin internetkyselynä marraskuussa 2016. Kyselyn tavoitteena oli saada selville, miten asiakkaat kokevat palvelun laadun Staduim Myllyn seuramyynnissä. Tutkimuksen avulla, Stadium Mylly pystyy palvelemaan sopimusseurojaan entistäkin kokonaisvaltaisemmin.
Tutkimuksen kysymykset koskivat sellaisia tekijöitä, joihin seuramyyjät pystyvät itse vaikuttamaan, esimerkiksi asiakaspalvelun laatu ja ongelmatilanteiden hoitaminen. Asiakkaat ovat palveluntarjoajan tärkein asia, joten palvelun laatu pitää olla korkealla tasolla.
Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Stadium Myllyn Team Salesin palveluun. Kehuja tuli niin asiakaspalvelun tasosta, myyjän saavutettavuudesta sekä myymälähenkilökunnan palvelusta seuramyynnissä. Parannettavaa tutkimuksen mukaan eniten oli tilausten tiedottamisessa asiakkaille. Tätä tutkimusta voidaan käyttää tulevaisuudessa myös muissa Stadium Team Sales yksiköissä.
Tutkimuksen kysymykset koskivat sellaisia tekijöitä, joihin seuramyyjät pystyvät itse vaikuttamaan, esimerkiksi asiakaspalvelun laatu ja ongelmatilanteiden hoitaminen. Asiakkaat ovat palveluntarjoajan tärkein asia, joten palvelun laatu pitää olla korkealla tasolla.
Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Stadium Myllyn Team Salesin palveluun. Kehuja tuli niin asiakaspalvelun tasosta, myyjän saavutettavuudesta sekä myymälähenkilökunnan palvelusta seuramyynnissä. Parannettavaa tutkimuksen mukaan eniten oli tilausten tiedottamisessa asiakkaille. Tätä tutkimusta voidaan käyttää tulevaisuudessa myös muissa Stadium Team Sales yksiköissä.