Verkkokaupan pilottivaiheen asiakasymmärrys ja seuranta
Niinipalo, Harri (2016)
Niinipalo, Harri
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120619286
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120619286
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kerätä pilottivaiheen asiakasymmärrystä Caaran asiakkaista. Tätä asiakasymmärrystä on tarkoitus hyödyntää palvelun kehitystyössä ennen palvelun laajentamista valtakunnalliseksi. Tavoitteena on myös luoda ohjeistuksia digiautomyyjien toiminnalle.
Aluksi käydään läpi Caaran palvelupolku, ja nostetaan esiin suurimmat eroavaisuudet perinteiseen autokauppaan. Opinnäytetyön kantavana voimana onkin juuri selvittää, mitä perinteisen autokaupan toimintatapoja voi suoraan hyödyntää uudessa palvelussa, ja toisaalta mitä uuden palvelun toimintatapoja olisi hyödynnettävissä perinteisessä autokaupassa.
Kun lukija on sisäistänyt Caaran palvelupolun, hän pääsee tutustumaan teemahaastatteluissa esille tulleisiin todellisiin esimerkkeihin ja huomioihin Caarasta. Lukijalle aukeaa näin selkeä kuva digitaalisesta autokaupasta, ja haastateltavien kertomukset tempaavat lukijan mukaan mielenkiintoiseen uuteen palvelumuotoon.
Tämän jälkeen lukija pääsee tutustumaan yleisellä tasolla digitaaliseen markkinointiin. Digitaalinen markkinointi on varsinkin tulevaisuudessa todella vahvasti mukana Caaran toiminnassa, ja sen sivuuttaminen olisikin ollut mahdotonta.
Yhteenveto- ja pohdintaosioissa lukija saa todella kattavan kuvan uuden ajan palvelumuodosta autokaupassa. Mikäli lukija kiinnostuu aiheesta, opinnäytetyön lopusta löytyy myös mahdollisia jatkotutkimusaiheita perusteluineen.
Aluksi käydään läpi Caaran palvelupolku, ja nostetaan esiin suurimmat eroavaisuudet perinteiseen autokauppaan. Opinnäytetyön kantavana voimana onkin juuri selvittää, mitä perinteisen autokaupan toimintatapoja voi suoraan hyödyntää uudessa palvelussa, ja toisaalta mitä uuden palvelun toimintatapoja olisi hyödynnettävissä perinteisessä autokaupassa.
Kun lukija on sisäistänyt Caaran palvelupolun, hän pääsee tutustumaan teemahaastatteluissa esille tulleisiin todellisiin esimerkkeihin ja huomioihin Caarasta. Lukijalle aukeaa näin selkeä kuva digitaalisesta autokaupasta, ja haastateltavien kertomukset tempaavat lukijan mukaan mielenkiintoiseen uuteen palvelumuotoon.
Tämän jälkeen lukija pääsee tutustumaan yleisellä tasolla digitaaliseen markkinointiin. Digitaalinen markkinointi on varsinkin tulevaisuudessa todella vahvasti mukana Caaran toiminnassa, ja sen sivuuttaminen olisikin ollut mahdotonta.
Yhteenveto- ja pohdintaosioissa lukija saa todella kattavan kuvan uuden ajan palvelumuodosta autokaupassa. Mikäli lukija kiinnostuu aiheesta, opinnäytetyön lopusta löytyy myös mahdollisia jatkotutkimusaiheita perusteluineen.