Matkapakettien tuotteistaminen : Kiertomatkoja Lounais-Saksaan
Nurmiainen, Tiina (2007)
Nurmiainen, Tiina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200811244108
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200811244108
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli kehittää uusia pakettimatkoja Pohjolan Matka Oy:lle, joka oli työni toimeksiantaja. Työssäni tuotteistin kolme uutta matkapakettia Lounais-Saksaan Rheinland-Pfalzin osavaltioon ja sen ympäristöön. Matkapakettien aiheet ovat "Kulttuurimatka", "Wellness-matka" ja "Urheilumatka".
Työn toiminnallinen osuus koostui kohdealueen matkailuvetovoimatekijöiden kartoituksesta henkilökohtaisilla käynneillä, jota seurasi kohteiden ja oheispalvelujen valinta. Kun ohjelmarungot olivat valmiit, tein matkatuotteiden kuvaukset, valitsin yhteistyökumppanit ja lähetin tarjouspyynnöt. Lopuksi tein vielä alustavan hinnoittelun Pohjolan Matka Oy:lle saamieni tarjousten perusteella.
Raportissa esitellään Rheinland-Pfalzin osavaltiota ja sen matkailuvetovoimatekijöitä matkapakettien teemojen (kulttuuri, wellness ja urheilu) mukaisesti. Teoriaosuus koostuu matkailuyrityksen tuotekehitysprosessista.
Työn tuloksena syntyi kolme uutta matkapakettiehdotusta Pohjolan Matka Oy:n tuotetarjontaan. Suunnittelemani matkapaketit ovat valmiit testattavaksi markkinoilla sellaisinaan, tai halutessaan Pohjolan Matka voi tehdä niihin pieniä muutoksia. Sekä työntekijä että työnantaja ovat tyytyväisiä työn tuloksiin. Tarkoituksena olisikin saada uudet matkapaketit syksyn 2007 tuotantoon.
Työn toiminnallinen osuus koostui kohdealueen matkailuvetovoimatekijöiden kartoituksesta henkilökohtaisilla käynneillä, jota seurasi kohteiden ja oheispalvelujen valinta. Kun ohjelmarungot olivat valmiit, tein matkatuotteiden kuvaukset, valitsin yhteistyökumppanit ja lähetin tarjouspyynnöt. Lopuksi tein vielä alustavan hinnoittelun Pohjolan Matka Oy:lle saamieni tarjousten perusteella.
Raportissa esitellään Rheinland-Pfalzin osavaltiota ja sen matkailuvetovoimatekijöitä matkapakettien teemojen (kulttuuri, wellness ja urheilu) mukaisesti. Teoriaosuus koostuu matkailuyrityksen tuotekehitysprosessista.
Työn tuloksena syntyi kolme uutta matkapakettiehdotusta Pohjolan Matka Oy:n tuotetarjontaan. Suunnittelemani matkapaketit ovat valmiit testattavaksi markkinoilla sellaisinaan, tai halutessaan Pohjolan Matka voi tehdä niihin pieniä muutoksia. Sekä työntekijä että työnantaja ovat tyytyväisiä työn tuloksiin. Tarkoituksena olisikin saada uudet matkapaketit syksyn 2007 tuotantoon.