Innehållsmarknadsföringsstrategier för växande småföretag : Case Smart Chemistry Park
Sweins, Cornelia (2016)
Sweins, Cornelia
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112417084
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112417084
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on suoritettu tehtävänä Smart Chemistry Parkin puolesta. Smart Chemistry Park on klusteri kemian alan pieni- ja keskisuurista yrityksistä, jotka sijaitsevat Raisiossa. Työn päämääränä on sisältömarkkinoinnin strategioiden luominen, jotka ovat mukautettu niihin tarpeisiin, jotka voidaan kokea kasvavissa, suhteellisen uusissa pienyrityksissä. Teoria-osa sisältää esittelyn sisältömarkkinoinnista, eli mitä termi tarkoittaa, mitkä ovat sisältömarkkinoinnin tarkoitus ja haasteet, sekä hyödyt ja kanavat joiden kautta sisältömarkkinointi voidaan toteuttaa. Lopuksi teoria-osa sisältää eri esimerkkejä sisältömarkkinoinnista, kuten mallit ja strategiat. Jotta strategian kehittäminen tässä tapauksessa olisi mahdollista, alustavaa työtä kuten differentiointi ja positiointi sekä asiakasanalyysi on välttämätöntä. Nämä aiheet selitetään myös teoreettisesti.
Empiirisellä, kvalitatiivisella tutkimuksella työpajan muodossa, olen kerännyt tietoa asiakkaiden tarpeista sekä differentioinnista ja positioinnista. Näiden perusteella olen lopuksi kehittänyt työni lopputuotteena sisältömarkkinoinnin strategiat ja suuntaviivat, jotka voidaan soveltaa eri kanaviin ja eri asiakasryhmien tarpeiden tyydyttämiseksi, teoria-osan pohjana.
Empiirisellä, kvalitatiivisella tutkimuksella työpajan muodossa, olen kerännyt tietoa asiakkaiden tarpeista sekä differentioinnista ja positioinnista. Näiden perusteella olen lopuksi kehittänyt työni lopputuotteena sisältömarkkinoinnin strategiat ja suuntaviivat, jotka voidaan soveltaa eri kanaviin ja eri asiakasryhmien tarpeiden tyydyttämiseksi, teoria-osan pohjana.