Kansainvälinen opiskelijavaihto Kajaanin ammattikorkeakoulussa ja sen näkyvyyden parantaminen sosiaalisessa mediassa
Manninen, Ville; Nyman, Anette (2016)
Manninen, Ville
Nyman, Anette
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112316932
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112316932
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Kajaanin ammattikorkeakoulun (KAMK:in) kansainvälisyyspalvelut. Kyseessä on KAMK:in KV-toiminnan sosiaalisen median suunnittelu markkinoinnin näkökulmasta. Työ koostuu myös kyselylomakkeen rakentamisesta, taustatutkimuksesta, sekä tulosten analysoimisesta. Työn tarkoitus on lisätä kansainvälisen vaihdon näkyvyyttä ja vaihtoon hakevien opiskelijoiden lukumäärää, luoda alustaa jossa vastata vaihtoon hakevien mieliä askarruttaviin kysymyksiin, sekä antaa vertaistukea, vinkkejä ja jakaa kokemuksia jo vaihdossa olleilta. Opinnäytetyön kohderyhmä ovat Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijat. Näemme KV-palvelujen aktiivisemman läsnäolon sosiaalisessa mediassa tärkeäksi, ja pidämme sitä hyvänä markkinointikeinona vaihto-opiskelulle. Mikä markkinoisi opiskelijavaihtoa paremmin kuin muiden opiskelijoiden tarinat, kuvat ja kokemukset reissuilta suoraan puhelimeen ja tablettiin?
Vuosina 2010-2015 KAMK:sta KV-vaihtoon ja harjoitteluun on lähtenyt yhteensä 881 opiskelijaa. Koska kansainvälistyminen liittyy yhä kiinteämmin tämän päivän, ja tulevaisuuden, työelämään, olisi opiskellessa tärkeää aloittaa kansainvälistyminen, tai ainakin hankkia perustietämystä ja osaamista.
Opinnäytetyön pääaiheet ovat Kajaanin ammattikorkeakoulun KV-vaihto ja markkinointi sosiaalisessa mediassa. Teoriaosuus koostuu sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa, laadullisen tutkimuksen ja kyselytutkimuksen tekemisestä, sekä Kajaanin ammattikorkeakoulun kansainvälisen toiminnan esittelystä.
Vuosina 2010-2015 KAMK:sta KV-vaihtoon ja harjoitteluun on lähtenyt yhteensä 881 opiskelijaa. Koska kansainvälistyminen liittyy yhä kiinteämmin tämän päivän, ja tulevaisuuden, työelämään, olisi opiskellessa tärkeää aloittaa kansainvälistyminen, tai ainakin hankkia perustietämystä ja osaamista.
Opinnäytetyön pääaiheet ovat Kajaanin ammattikorkeakoulun KV-vaihto ja markkinointi sosiaalisessa mediassa. Teoriaosuus koostuu sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa, laadullisen tutkimuksen ja kyselytutkimuksen tekemisestä, sekä Kajaanin ammattikorkeakoulun kansainvälisen toiminnan esittelystä.