Verkkokaupan monikanavainen markkinointi
Lehtonen, Katja (2016)
Lehtonen, Katja
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111816502
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111816502
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee verkkokaupan erilaisia markkinointikeinoja ja niiden vaikutuksia yritystoimintaan. Internetissä voidaan käyttää monia uudenlaisia markkinointikeinoja, jotka avaavat yrittäjille mahdollisuuden kasvattaa tunnettuutta ja hankkia uusia asiakkaita. Tällaisia ovat muun muassa sosiaaliset mediat, hakukoneet ja erilaiset tietokantasivustot.
Opinnäytetyön sisältö koostuu erilaisten markkinointikeinojen esittelystä ja niiden hyödyntämisestä konkreettisessa toiminnassa. Asiantuntijahaastattelun avulla on kartoitettu keinoja, jotka yrittäjä vähintään tarvitsee internetnäkyvyyden takaamiseksi ja sellaisia keinoja, joiden hallintaan tarvitaan enemmän tietotaitoa. Lisäksi tarkastellaan internetiä markkinointiympäristönä ja sähköisen kaupan markkinoinnin perusteita sekä tulevaisuuden innovaatioita.
Opinnäytetyön sisältö perustuu kokemuksiin verkkokaupan ylläpidosta ja työssä kerrotaan konkreettisista kuluttajareaktioista erilaisiin markkinointikampanjoihin. Tärkeimmät markkinointikeinot on eritelty tarkemmin ja on perehdytty myös kuluttajakäyttäytymiseen.
Opinnäytetyön sisältö koostuu erilaisten markkinointikeinojen esittelystä ja niiden hyödyntämisestä konkreettisessa toiminnassa. Asiantuntijahaastattelun avulla on kartoitettu keinoja, jotka yrittäjä vähintään tarvitsee internetnäkyvyyden takaamiseksi ja sellaisia keinoja, joiden hallintaan tarvitaan enemmän tietotaitoa. Lisäksi tarkastellaan internetiä markkinointiympäristönä ja sähköisen kaupan markkinoinnin perusteita sekä tulevaisuuden innovaatioita.
Opinnäytetyön sisältö perustuu kokemuksiin verkkokaupan ylläpidosta ja työssä kerrotaan konkreettisista kuluttajareaktioista erilaisiin markkinointikampanjoihin. Tärkeimmät markkinointikeinot on eritelty tarkemmin ja on perehdytty myös kuluttajakäyttäytymiseen.