Google Universal Analytics uudelleenmarkkinointi
Lassinniemi, Markku (2016)
Lassinniemi, Markku
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082613835
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082613835
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on ntec niminen verkkokauppaliiketoimintaa harjoittava yritys. Yrityksen 5 verkkokauppa tarjoavat tuotteita kuluttaja-asiakkaille. Verkkokauppojen yleistyessä myös kilpailu alalla on kasvanut, jonka seurauksena yritys haluaa saada selville enemmän tietoa yrityksen verkkokaupoissa vierailevista asiakkaista. Erityisesti mielenkiinnon kohteena on verkkosivuilla vieraillut asiakas, joka on lisännyt ostoskoriin tuotteen, mutta ei sitä ole syystä tai toisesta ostanut. Tämän lisäksi yrityksen tavoitteena on laajentua tuottamaan Adwords-kampanjoita, Google Universal Analytics integraatioita ja Facebook-markkinointia.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen projektityö joka sisältää muutaman osuuden: Teoriaosuuden, jossa käsitellään Google Universal Analyticsin aktivointia ja tehostetun verkkokaupan aktivointia, sekä Adwords-ohjelman avulla toteutettavien kampanjoiden luomista. Tämän lisäksi opinnäytetyö sisältää asiakasyrityksen esittelyn sekä pohdinnan työn tuloksista ja oman oppimisen arvioinnin.
Opinnäytetyö ei käsittele Facebook-markkinointia eikä myöskään Adwords-kampanjoiden tuloksia. Myöskään Google Universal Analyticsin integraatiota ei käsitellä tarkemmin.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen projektityö joka sisältää muutaman osuuden: Teoriaosuuden, jossa käsitellään Google Universal Analyticsin aktivointia ja tehostetun verkkokaupan aktivointia, sekä Adwords-ohjelman avulla toteutettavien kampanjoiden luomista. Tämän lisäksi opinnäytetyö sisältää asiakasyrityksen esittelyn sekä pohdinnan työn tuloksista ja oman oppimisen arvioinnin.
Opinnäytetyö ei käsittele Facebook-markkinointia eikä myöskään Adwords-kampanjoiden tuloksia. Myöskään Google Universal Analyticsin integraatiota ei käsitellä tarkemmin.