Tehokkuutta B&B Purola Farmin digitaaliseen markkinointiviestintään
Luoma-aho, Lilli (2016)
Luoma-aho, Lilli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812453
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812453
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten B&B Purola Farmin markkinointia saadaan tehostettua ja kohdennettua digitaalisen markkinointiviestinnän keinoin, yleisesti ja keskittyen hollantilaisiin, sveitsiläisiin ja luxemburgilaisiin matkailijoihin. Tavoitteena oli syventää ymmärrystä siitä, miten digitaalista markkinointiviestintää tulee toteuttaa toivottujen kohderyhmien tavoittamiseksi.
Opinnäytetyöhön tietoa kerättiin aiheesta kertovasta kirjallisuudesta ja asiantuntijablogeista. Teoriaosuudessa käsitellään perinteistä markkinointiviestintään ja digitaaliseen markkinointiviestintään, sillä perinteinen luo pohjan nykyaikaiselle digitaaliselle viestinnälle.
Kolmen kohdekansallisuuden edustajia haastateltiin teemahaastattelun avulla syventäen ymmärrystä näiden kansalaisten kulttuureista, matkustusmotiiveista ja digitaalisen median käyttötavoista.
Opinnäytetyössä havaittiin, että on tärkeää keskittyä ensin muutamassa digitaalisessa kanavassa aktiiviseen ja säännölliseen toimimiseen, jotta niissä markkinointiviestintä saadaan esille ja toimimaan asianmukaisella tavalla. Tärkeimmiksi digitaalisen markkinointiviestinnän kanaviksi B&B Purola Farmille nousi tällä hetkellä kotisivut, Facebook ja Instagram.
Tuloksena syntyi ohjeistus, miten B&B Purola Farm voi tehostaa ja kohdentaa digitaalista markkinointiviestintäänsä kasvattamalla samalla tunnettuuttaan. Ohjeistuksessa kartoitettiin ne digitaalisen markkinointiviestinnän keinot ja kanavat, joita B&B Purola Farmin on kannattavaa ottaa käyttöönsä ja kuinka tehostaa niissä markkinointia. Jokaiseen B&B Purola
Farmille eduksi nähdylle digitaalisen markkinointiviestinnän kanavaan liittyen kerättiin
ohjeita, kuinka juuri niissä kannattaa toimia. Ohjeistus toimii Purola Farmille kehitysideana,jota voidaan jatkojalostaa uusien digitaalisten kanavien integroimisen myötä.
Opinnäytetyöhön tietoa kerättiin aiheesta kertovasta kirjallisuudesta ja asiantuntijablogeista. Teoriaosuudessa käsitellään perinteistä markkinointiviestintään ja digitaaliseen markkinointiviestintään, sillä perinteinen luo pohjan nykyaikaiselle digitaaliselle viestinnälle.
Kolmen kohdekansallisuuden edustajia haastateltiin teemahaastattelun avulla syventäen ymmärrystä näiden kansalaisten kulttuureista, matkustusmotiiveista ja digitaalisen median käyttötavoista.
Opinnäytetyössä havaittiin, että on tärkeää keskittyä ensin muutamassa digitaalisessa kanavassa aktiiviseen ja säännölliseen toimimiseen, jotta niissä markkinointiviestintä saadaan esille ja toimimaan asianmukaisella tavalla. Tärkeimmiksi digitaalisen markkinointiviestinnän kanaviksi B&B Purola Farmille nousi tällä hetkellä kotisivut, Facebook ja Instagram.
Tuloksena syntyi ohjeistus, miten B&B Purola Farm voi tehostaa ja kohdentaa digitaalista markkinointiviestintäänsä kasvattamalla samalla tunnettuuttaan. Ohjeistuksessa kartoitettiin ne digitaalisen markkinointiviestinnän keinot ja kanavat, joita B&B Purola Farmin on kannattavaa ottaa käyttöönsä ja kuinka tehostaa niissä markkinointia. Jokaiseen B&B Purola
Farmille eduksi nähdylle digitaalisen markkinointiviestinnän kanavaan liittyen kerättiin
ohjeita, kuinka juuri niissä kannattaa toimia. Ohjeistus toimii Purola Farmille kehitysideana,jota voidaan jatkojalostaa uusien digitaalisten kanavien integroimisen myötä.