Asiakaspalautejärjestelmä
Piltti, Hermanni (2008)
Piltti, Hermanni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200811123960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200811123960
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda sähköisessä muodossa oleva dynaaminen ja turvallinen asiakaspalautejärjestelmä Raumaster Paper Oy:lle. Työn alkuvaiheisiin kuuluivat koko järjestelmän tarkka määrittely ja suunnittelu. Asiakaspalautejärjestelmään suunniteltiin kaksi eri osiota, asiakas- sekä hallintapuoli. Suurin osa työmäärästä kului tietokantojen ja hallintasivujen suunnittelemiseen sekä koko järjestelmän dynaamiseksi toteuttamiseen. Tietokanta suunniteltiin MySQL-järjestelmän päälle. Ohjelmointivaiheessa työssä keskityttiin dynaamisen järjestelmän luomiseen kuin myös tietoturvaan. Tietoturvaa luotiin käyttämällä PHP-koodaukseen liittyviä komentoja ja menetelmiä. Kaikki järjestelmään tehdyt sivut toteutettiin kyseisellä ohjelmointikielellä. Lopputuloksena saatiin aikaan asiakkaalle helppokäyttöinen, mutta silti yritykselle dynaaminen ja turvallinen asiakaspalautejärjestelmä. The purpose of this Bachelor’s thesis was to create an electronic and safe customer feedback system for Raumaster Paper Oy. The initial stage of this project was to design and define the whole customer feedback system accurately. The customer feedback system was divided into two separate parts during the design process of the system. These parts were the customer feedback and the system management part. Most of the working hours were spent on designing a system which would be both dynamic and safe at the same time. The security was achieved by using the well-known security methods of PHP. All the web pages of the system were made by using PHP and MySQL. The final result of this project was an easy-to-use customer feedback system which was safe and dynamic for company use.