Asiakastyytyväisyyskysely ravintola Local Bistrolle
Vepsäläinen, Matti (2016)
Vepsäläinen, Matti
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605229058
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605229058
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin ravintola Local Bistron asiakastyytyväisyys. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla, jotka oli suunniteltu asiakkaan käymää prosessia ajatellen eli ravintolaan saapuminen, ruokailu ja lähtö. Asiakastyytyväisyyskysely oli tarkoitettu à la carte -ruokailijoille. Local Bistro on joulukuussa 2015 Joensuuhun avautunut ravintola, joka tarjoaa asiakkailleen paikallista lähiruokaa skandinaaviseen tyyliin.
Vastauksia saatiin yhteensä 167 kappaletta. Vastaajilta kysyttiin taustatiedot, ja he arvioivat ravintola Local Bistroa asteikolla 1–5. Vastaajilla oli myös mahdollisuus kirjoittaa kommentteja sekä kehittämisehdotuksia.
Aineiston analysoinnin perusteella ilmeni, että asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä ravintola Local Bistron palveluun ja tuotteisiin. Eniten parannus- ja kehittämisehdotuksia saivat ravintolan musiikki, ruokalistan monipuolisuus, juomavalikoima, sekä sisäänkäyntiin toivottiin parempaa opastusta.
Asiakkaiden kehittämisehdotuksia on mahdollista toteuttaa tulevaisuudessa, jos tähän koetaan tarvetta. Musiikin voimakkuutta voidaan itse säädellä, ruokalistaa päivitetään kausien mukaan sekä juomavalikoimaa on mahdollista lisätä, jos varastotilat antavat tähän mahdollisuuden. Sisäänkäynnin yläpuolelle on myös mahdollista hankkia kyltti. Asiakastyytyväisyystutkimusta on mahdollista jatkokehittää tulevaisuudessa.
Vastauksia saatiin yhteensä 167 kappaletta. Vastaajilta kysyttiin taustatiedot, ja he arvioivat ravintola Local Bistroa asteikolla 1–5. Vastaajilla oli myös mahdollisuus kirjoittaa kommentteja sekä kehittämisehdotuksia.
Aineiston analysoinnin perusteella ilmeni, että asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä ravintola Local Bistron palveluun ja tuotteisiin. Eniten parannus- ja kehittämisehdotuksia saivat ravintolan musiikki, ruokalistan monipuolisuus, juomavalikoima, sekä sisäänkäyntiin toivottiin parempaa opastusta.
Asiakkaiden kehittämisehdotuksia on mahdollista toteuttaa tulevaisuudessa, jos tähän koetaan tarvetta. Musiikin voimakkuutta voidaan itse säädellä, ruokalistaa päivitetään kausien mukaan sekä juomavalikoimaa on mahdollista lisätä, jos varastotilat antavat tähän mahdollisuuden. Sisäänkäynnin yläpuolelle on myös mahdollista hankkia kyltti. Asiakastyytyväisyystutkimusta on mahdollista jatkokehittää tulevaisuudessa.