M-MARKET TAPIONTUPA, VIESTINTÄ- JA SISÄLTÖSTRATEGIA FACEBOOK-PALVELUUN
Lappalainen, Melina (2016)
Lappalainen, Melina
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265049
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265049
Tiivistelmä
Opinnäytetyön lähtökohtana on ollut luoda M-Market Tapiontuvalle
Facebook-palveluun viestintä- ja sisältöstrategia. Opinnäytteessä perehdyn siihen, mitä viestintä- ja sisältöstrategian suunnitteluvaiheessa on otettava huomioon ja miten kuluttajien tarpeet vaikuttavat sisältöstrategian suunnitteluun. Opinnäytetyössäni paneudun Facebook-palvelun mahdollisuuksiin markkinoinnissa ja kohderyhmän palvelemisessa.
Työssä perehdytään sosiaaliseen mediaan markkinointivälineenä. Yhdistän opinnäytetyössä tutkimuksellisia ja toiminnallisia toimenpiteitä. Lähteinä on käytetty niin kirjallisia kuin internet-pohjaisia lähteitä.
Tarkastelen sosiaalisen median käyttöä markkinoinnissa, yritysten kommunikointia ja sekä kriisiviestintää. Opinnäytetyön lopputuloksena on syntynyt ohjeisto toimeksiantajan Facebook-markkinoinnin ja tunnettuuden parantamiseksi Facebookissa.
Facebook-palveluun viestintä- ja sisältöstrategia. Opinnäytteessä perehdyn siihen, mitä viestintä- ja sisältöstrategian suunnitteluvaiheessa on otettava huomioon ja miten kuluttajien tarpeet vaikuttavat sisältöstrategian suunnitteluun. Opinnäytetyössäni paneudun Facebook-palvelun mahdollisuuksiin markkinoinnissa ja kohderyhmän palvelemisessa.
Työssä perehdytään sosiaaliseen mediaan markkinointivälineenä. Yhdistän opinnäytetyössä tutkimuksellisia ja toiminnallisia toimenpiteitä. Lähteinä on käytetty niin kirjallisia kuin internet-pohjaisia lähteitä.
Tarkastelen sosiaalisen median käyttöä markkinoinnissa, yritysten kommunikointia ja sekä kriisiviestintää. Opinnäytetyön lopputuloksena on syntynyt ohjeisto toimeksiantajan Facebook-markkinoinnin ja tunnettuuden parantamiseksi Facebookissa.