Sosiaalisen vastuun työkirja OPn asiakastyössä
Turtiainen, Jyrki (2016)
Turtiainen, Jyrki
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604124236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604124236
Tiivistelmä
Vastuullisen liiketoiminnan merkitys kasvaa globalisaation toimiessa merkittävä ajurina. Pk-yritysten sidosryhmät vaativat yhä enemmän läpinäkyvyyttä yrityksen toimintaan. Tulevaisuudessa ei välttämättä riitä, että yrityksen sidosryhmät saavat tietoa pelkästään yrityksen taloudellista menestyksestä, vaan yrityksen pitää pystyä avoimesti kertomaan, että tulos on saatu aikaiseksi vastuullisella ja eettisesti kestävälle pohjalle rakennetulla liiketoiminnalla.
Tämä opinnäytetyö tuottaa OPlle työkirjan, jonka avulla pk-sektorin yrittäjä voi yhdessä OPn toimihenkilön kanssa arvioida yrityksen sosiaalisen vastuun tilaa ja sen merkitystä yrityksen liiketoiminnan menestykselle. Työkirjan avulla OP pystyy myös lisäämään asiakasymmärrystä ja tarjota asiakkaalle sopivia liiketoimintaa edistäviä finanssiratkaisuja.
Tämä opinnäytetyö tuottaa OPlle työkirjan, jonka avulla pk-sektorin yrittäjä voi yhdessä OPn toimihenkilön kanssa arvioida yrityksen sosiaalisen vastuun tilaa ja sen merkitystä yrityksen liiketoiminnan menestykselle. Työkirjan avulla OP pystyy myös lisäämään asiakasymmärrystä ja tarjota asiakkaalle sopivia liiketoimintaa edistäviä finanssiratkaisuja.