Produktplacering : Märks produkten i rutan?
Julin, Ida (2015)
Julin, Ida
Yrkeshögskolan Arcada
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721278
Tiivistelmä
Syftet med detta arbete är att forska i vad man bör tänka på när man placerar en produkt i en audiovisuell produktion, både som ett produktionsbolag och som ett företag.
Arbetet behandlar produktplacering som ett marknadsföringssätt. Tyngdpunkten av detta arbete ligger på att ta reda på vad anses vara en lyckad produktplacering i film och television. Arbetet stöds av teori från både medie- och marknadsföringsböcker.
Analysen för detta arbete baserar sig på en webbenkät som skickades ut till personer utan bakgrund i mediearbete.
Arbetet behandlar produktplacering som ett marknadsföringssätt. Tyngdpunkten av detta arbete ligger på att ta reda på vad anses vara en lyckad produktplacering i film och television. Arbetet stöds av teori från både medie- och marknadsföringsböcker.
Analysen för detta arbete baserar sig på en webbenkät som skickades ut till personer utan bakgrund i mediearbete.