Asiakaskokemus kylpylähotelli Rauhalahdessa
Karvinen, Jussi (2015)
Karvinen, Jussi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121420568
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121420568
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vapaa-ajan matkustajien asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, mieleenpainuvia asioita ja tärkeimpiä motiiveja vierailuun Kuopion kylpyläho-telli Rauhalahdessa. Tavoitteena on löytää kehitysideoita ja vahvistaa toimivia kokonaisuuksia.
Työ on tutkimuksellinen opinnäytetyö, jonka tutkimusmenetelmä on laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Tiedonkeruumenetelmänä käytetään puolistrukturoitua teemahaastattelua sekä omaa havainnointia. Teoriaosuus käsittelee Kylpylähotelli Rauhalahtea, majoitusalaa Suomes-sa, asiakastyytyväisyyttä sekä asiakaskokemusta ja sen muodostumista.
Haastattelut järjestettiin viikoilla 44 ja 45 Kylpylähotelli Rauhalahden yleisissä tiloissa. Haastattelui-hin vastasi yhteensä 34 asiakasta 14 eri haastattelutilanteessa. Asiakkaille oli muodostunut keske-nään hyvin erilaisia kokemuksia. Niihin vaikuttivat muun muassa odotukset lomasta, aiemmat ho-tellikokemukset, palveluiden käyttö ja asiakaspalvelun laatu.
Työ on tutkimuksellinen opinnäytetyö, jonka tutkimusmenetelmä on laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä. Tiedonkeruumenetelmänä käytetään puolistrukturoitua teemahaastattelua sekä omaa havainnointia. Teoriaosuus käsittelee Kylpylähotelli Rauhalahtea, majoitusalaa Suomes-sa, asiakastyytyväisyyttä sekä asiakaskokemusta ja sen muodostumista.
Haastattelut järjestettiin viikoilla 44 ja 45 Kylpylähotelli Rauhalahden yleisissä tiloissa. Haastattelui-hin vastasi yhteensä 34 asiakasta 14 eri haastattelutilanteessa. Asiakkaille oli muodostunut keske-nään hyvin erilaisia kokemuksia. Niihin vaikuttivat muun muassa odotukset lomasta, aiemmat ho-tellikokemukset, palveluiden käyttö ja asiakaspalvelun laatu.